BasBQ
Beef en Steak

Mijn 1e beer-can-chicken

 
 

Loekie

Vuurmaker
Berichten
83
Daar is hij dan, mijn eerste beer-can-chicken, gemaakt met een mooie (niet al te grote polderhoen kip)
Zoals het hoort het recept van NOSKOS gevolgd, alleen wel een kant-en-klare rub gebruikt die ik nog had. Als deze op is ga ik ze lekker zelf maken, vind ik leuk om te doen en is niet veel moeite.
Het was heerlijk, volgende keer alleen de binnenkant ook beter rubben.
Wat ik wel lastig vond was het aansnijden van de hele kip en dan portioneren. Zijn daar nog ergens goede tips voor te krijgen? Want door het snijden koelde het vlees vrij snel af vond ik.

Enfin, hier de foto's!

20201113_130731.jpg
20201113_133313.jpg
20201113_163700.jpg


20201113_172648.jpg
 
Mooie run! Alvast gefeliciteerd met je tokkie! 🐔
Ik moet nog beginnen aan mijn eerste BCC dus kan helaas geen tips geven over het aansnijden...

Voor het verplaatsen kan @Frits of @Ewald als forum administrator vast helpen, ik denk niet dat een regulier lid dit kan!?
 
Gelukt, lekkere kip. het aansnijden zal door de ervaring die je gaat krijgen steeds sneller en beter gaan een goed scherp mes en een wildschaar kunnen daarbij een prima hulp zijn.
 
Mooie BCC.
Ik had alleen nog wel een aangesneden kip willen zien. Tip voor de volgende sessies. Je mag 20 foto's plaatsen in 1 bericht.;)
Gefeliciteerd met je tokkie.
Ik verplaats deze even naar het juiste onderdeel H&F.
 
Laatst bewerkt:
Mooi kippetje geworden
Toch nog wel bier in de pan gedaan i.p.v. een can toch?
 
Mooie BCC.
Ik had alleen nog wel een aangesneden kip willen zien. Tip voor de volgende sessies. Je mag 20 foto's plaatsen in 1 bericht.;)
Gefeliciteerd met je tokkie.
Ik verplaats deze even naar het juiste onderdeel H&F.
Dank je! Volgende keer zal ik het eindresultaat ook posten!
 
Dit was trouwens een kippetje van 1300 gram. Is dit te klein? Vond bijvoorbeeld de vleugeltjes niet veel aan, zat weinig vlees aan.
 
Gracias met de tokkie award. Schattige kip, 🐓
 
Lekker kippetje hoor.
Gefeliciteerd met je sticker

Aansnijden moet een goed scherp koksmes gaat perfect.
Ff de juiste plaats vinden waar je het mes moet plaatsen.
Gewoon vaak doen. Dan komt het vanzelf
 
Dit was trouwens een kippetje van 1300 gram. Is dit te klein? Vond bijvoorbeeld de vleugeltjes niet veel aan, zat weinig vlees aan.
Een grilkip bij mijn poelier weegt ongeveer
900 gram. Het uiterste uiteinde van de vleugel is zo dun en weinig bevleesd dat is niet meer echt lekker
 
Mooi gelukt kippie hoor.
 
Lekker chicky heb je daar. Ziet er goed uit. Dat moet toch wel smullen geweest zijn.
Gefeliciteerd met je tokkie.

Aansnijden deed ik vroegah met een broodmes. Mooi scherp. Kon ik de kip in een keer in twee delen. Daarna op bord mooi uit pluizen. Gaande weg komen er meer spullen en ook messen. Mooi scherp koksmes is on ontbeerlijk voor een kook/BBQ liefhebber.
 
Mooi hoor gefeliciteerd met je tokkie


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Terug
Bovenaan Onderaan