BasBQ
Beef en Steak

Memphis Style Dry Ribs

 

Maurier

Vuurmaker
Berichten
56
Mijn eerste Low & Slow sessie ooit.

Een recept van Malcom Reed, Memphis Style Dry Ribs,
Best een simpel recept,

Eerst de ribs in 'The BBQ Rub zetten van Killer Hogs,
262501477_230014899151387_8530272966638877020_n.jpg


Wat later de Kamado opgestookt naar 120°C en 2 uur rustig laten garen...
Daarna een soort "glaze" gemaakt om ze wat sappig te houden. Bestaande uit appelsap, rodewijn azijn, olijfolie en nog wat "The BBQ Rub".
Om de + - 30 min heb ik de ribben voorzien van een lak-laagje, een goede 2 uur later hadden ze een mooie kern-temperatuur van 95°C.
De ribben nog even afgekruid met de Killer Hogs Rub, en het was klaar! Een aanrader!

263752740_607790923822743_7510369333443761000_n.jpg
 
Hij ziet er lekker uit.

Ik heb altijd het idee dat Malcom Reed best veel ingrediënten gebruikt in zijn glace en sauzen, maar dat viel nu dus best mee?
 
Dry ribs zijn heerlijk. Moet wel zeggen dat ik mijn ribben nooit temperatuur. Trektest is genoeg
 
Hij ziet er lekker uit.

Ik heb altijd het idee dat Malcom Reed best veel ingrediënten gebruikt in zijn glace en sauzen, maar dat viel nu dus best mee?

Ja ik heb de rub nu wel niet volledig nagemaakt, heb simpelweg zijn "bus" van Killer Hogs gebruikt.
In deze rub zitten natuurlijk bijzonder veel ingrediënten.Ik heb even het etiket gelezen maar daar valt weinig uit af te leiden wat er daadwerkelijk in zit.

Dus ja valt heel goed mee!
 
Dry ribs zijn heerlijk. Moet wel zeggen dat ik mijn ribben nooit temperatuur. Trektest is genoeg
Ja dit was de eerste keer dat ik het klaar maakte, wou een beetje op safe spelen.
Het verschil in temperatuur van de dome thermometer en de rib "omgevingstemperatuur" van de Meater+ was miniem.
 
Ziet er zeer goed uit! Zal gesmaakt hebben.
 
Dat ziet er smakelijk uit. Had best een stuk gelust😁
 
Lekkere eerste sessie zo
Zal niet de laatste geweest zijn 😉
 
Terug
Bovenaan Onderaan