BasBQ
Beef en Steak

Mediterrane Kip met tomaten, olijven en kappertjes

 
 
 
 
 

Jet

Gemarineerd
Berichten
1.773
Al bladerend door mijn oude recepten kwam ik opeens deze weer tegen, een recept van zeker 15 jaar geleden uit het AD.
Een ovenrecept welke ik voor het eerst bij mijn schoonouders heb gegeten, heb het recept even omgetoverd naar BBQ recept.🧙‍♀️
Het originele recept is met zwarte olijven maar er is hier thuis iemand die groene olijven lekkerder vindt.
kippenpoten geportioneerd in karbonade en drumstick, gekruid met een mix van Noskos the Chicken en Verstegen Sparerib kruiden.
Kip op de BBQ eerst 20 min indirect gegaard bij 200 graden Celsius, daarna kort direct gegrild.
Kippenbouillon gemaakt en met alle ingrediënten ( cherrytomaten, olijven, knoflook, olijfolie, kappertjes, sambal oelek, witte wijn, rozemarijn)
Dit samen met de kipstukken in een ovenschaal samengevoegd en op de BBQ, indirect 50 minuten laten pruttelen bij een temperatuur van 200 graden C.

De schotel van de BBQ en 2 el vers gehakte peterselie erover, de Aardappelkroketjes op de BBQ, genoeg tijd want de kipschotel is verzengend heet, even een beetje laten afkoelen in de tijd dat de kroketjes goudbruin en krokant worden, en gegeten met een eenvoudige salade.

Deze schotel is te veel voor 2 personen dus de volgende dag de rest met Spaghetti gegeten.
Ongelooflijk dat dit recept in de vergetelheid is geraakt, we hebben er 2 dagen achtereen van gesmuld, puur genieten.

DSC_0825.JPG
DSC_0828.JPG
DSC_0829.JPG
DSC_0833.JPG
DSC_0837.JPG
DSC_0840.JPG
DSC_0841.JPG
DSC_0844.JPG
DSC_0856.JPG
DSC_0858.JPG
DSC_0866.JPG
DSC_0871.JPG
DSC_0874.JPG


De volgende dag het kippenvlees van de botten gehaald en in stukjes terug bij de schotel, gegeten met Spaghetti, ook erg lekker!

DSC_0918.JPG
 
De topics van Jet zijn altijd een feestje, deze ook. ✅

Heerlijke plaatjes, en inderdaad. Sommige recepten verdwijnen in de vergetelheid, leuk dat je er weer eens aan dacht.
Ik maak veel foto's van mn eten, en vaak als we iets zoeken om te eten scroll ik dus door mijn gemaakte foto's van vroeger ;)
 
Ge - wel - dig Jet. Een kleurrijk feestmaal
 
wauw, wat een heerlijk gerecht lijkt me dit.
dank voor het delen Jet.

nog even, en dan heb ik een apart todo lijstje van Jet-recepten :ROFLMAO:
 
Wat een leuk recept, die ga ik zeker eens maken. Dank voor het delen!
 
Wow lekkere stukken kip zo ook hoor lijkt me een heerlijk recept.
Mooie plaatjes weer, en had graag meegegeten..
 
:love: ik ben dol op "ovenschotels" maar dan omgetoverd tot BBQ recept dus deze kan regelrecht op m'n hele lange shortlist; bedankt voor het delen ;)👊
 
Kijk, mooie modificatie van binnen naar buiten.
Ziet er lekker uit. Ga ik zeker ook eens maken. 😋 😋
 
Fijn recept Jet. Kan geen kwaad om eens terug in de tijd te gaan zie ik wel. Nu lijkt mij de variant met pasta het meest lekker. Of Bulgur, dat lijkt me ook wel iets. TNX voor het delen. Top
 
Zo wauw :love: mijn complimenten, dit ziet er echt fantastisch uit, ik ben blij dat jullie er van hebben genoten en dat het ook bij jullie een blijvertje is (y)
 
Zo wauw :love: mijn complimenten, dit ziet er echt fantastisch uit, ik ben blij dat jullie er van hebben genoten en dat het ook bij jullie een blijvertje is (y)

We hebben er echt van zitten smullen!
Ik had er een focaccia (gekruid met rozemarijn) bijgemaakt. Die eerst even op de pizzasteen om vervolgens deze schotel te maken terwijl het broodje ligt af te koelen. Dat was ook echt een goeie combi met de saus/bouillon! Helaas geen foto gemaakt van de focaccia... maar wel een tip om ook eens te proberen!
 
We hebben er echt van zitten smullen!
Ik had er een focaccia (gekruid met rozemarijn) bijgemaakt. Die eerst even op de pizzasteen om vervolgens deze schotel te maken terwijl het broodje ligt af te koelen. Dat was ook echt een goeie combi met de saus/bouillon! Helaas geen foto gemaakt van de focaccia... maar wel een tip om ook eens te proberen!

Focaccia hebben we er nog nooit bijgegeten maar kan natuurlijk heel goed (y) wij eten er iedere keer iets anders bij, stokbrood/ciabatta, aardappelkroketjes dan weer eens pasta, het is maar net hoe onze "mood" is ;) in het originele recept zegt men dat je het serveert met stokbrood dus jullie focaccia was een hele goede keuze 😜
 
Terug
Bovenaan Onderaan