BasBQ
Beef en Steak

Meating Jalapenos

 
 
 
 
 

Boldeagle

Gerijpt
Berichten
4.066
Op de meating (had ik al gezegd dat deze eeeeeeerg gezellig was  :p ) had ik wat Jalapeno's meegenomen
Ik had ze ingevroren aangezien ik een drukke week voor de boeg had. Hier werden ze helaas wel een beetje slap van.
Beetje op internet gezocht wat ik ermee kon doen en zelf tot de conclusie gekomen dat ik ze het beste kon vullen met Knoflook,ui en geraspte kaas.
Hier nog een bacon strip omheen gewikkeld


En wat vonden we ervan ? Redelijke pittig maar wel lekker.
De volgende keer zou ik meer zoet als tegenhanger willen proberen. gelukkig ligt er nog zakje in de vriezer om dit te testen  ;)

Groeten,

Mike
 
Goed bezig mike! Das toevallig!  Ik heb vanavond nachos gemaakt met dezelfde pepers van de meating.
Gewoon naturel tortilla chips, kaas, rode ui, rode pepers en de jalapenos. 5 min in de oven en een heerlijk koud pilsje ernaast.

B38D0590-B094-4660-9A27-B0388CEB740F-11447-000013950558423F_zps88fea5aa.jpg


 
Haha toevallig. We hebben nog een overeenkomst. zit hier ook lekker aan een koud pilsje  ;D
 
Hier Duitsch bier, had "per ongeluk" 2 Bitburgers meegenomen .... oops
 
SGx71 zei:
Hier Duitsch bier, had "per ongeluk" 2 Bitburgers meegenomen .... oops

Zoo oops is dit niet, zit hier aan de Erdinger....Dus Proost zeg ik  ;D
 
Potverdrie!!! :'(
Vergeten van die jongens mee te nemen vanaf de Meating!! :mad:
Stom!!!

Goed gedaan Mike :p
 
Geinig. Ik heb ze vandaag in een wrap gerold met wat cheddar en daarna 15min afgeBBQd in een folietje. Lekker pittig pepertje!
Helaas geen foto dus niet gebeurd, net als de cedar plank salmon..snif...
 
WIE? ? ? Had die dingen bij zich? ? ? Ik zoek me al enige tijd suf naar die pepers omdat ik ze alleen hij Westland pepers per 100.0000 kg kan vinden :( ik wil graag ook "jalapeno Poppers" maken!!!!
 
Wij hadden ze gewoon Gerard, want zo zijn wij ;)
De Makro in Delft heeft ze ook in het assortiment, maar dat is erg ver rijden voor jou. Bij Westlandpepper moet je minimaal 1kg afnemen of zo. Maar als de nood hoog is wil ik altijd met je delen Gerard. Ik rij er zo heen, haal 1kg en stuur jou de helft op. No Problem.
 
Ik heb de laatste 6 stuks uit het kistje meegenomen... ;)
 
Ingevroren pepers zijn heter als verse de cellen gaan open staan en dan komt dat speciale stofje vrij ik weet niet meer hoe het heet,maar ze zijn een stuk pikanter.
 
En om het compleet te maken, de cellen gaan niet open, de ijskristallen die zich vormen zijn groter en maken de celwanden kapot. Daardoor komt er meer caps. vrij en worden ze een beetje slap.
 
Dominique zei:
Wij hadden ze gewoon Gerard, want zo zijn wij ;)
De Makro in Delft heeft ze ook in het assortiment, maar dat is erg ver rijden voor jou. Bij Westlandpepper moet je minimaal 1kg afnemen of zo. Maar als de nood hoog is wil ik altijd met je delen Gerard. Ik rij er zo heen, haal 1kg en stuur jou de helft op. No Problem.

Dat is fijn om te horen :) dank je Domi!

Nu ik lees dat je ze ook kunt invriezen biedt allemaal wat meer mogelijkheden. Ik had nooit gedacht dat dat kon! En als ze dan heter worden, kun je ze ook milder maken toch? In vocht of olie zetten? En door verhitting (warm roken) worden ze ook milder toch?

Zoals ik al zei dit gerecht staat al een tijdje op m'n lijstje en wil het graag maken!!!
 
lekker Mike, jij moet gedacht hebben hoe heter hoe beter  ;)
 
Misschien een domme vraag maar hoeveel jalapeno pepers gaan er ongeveer in een kilo? Wil dit jaar op ons zomaar feestje ATB's maken voor een man of twintig. Ik heb al wel de zoete puntpaprika's uitgeprobeerd en die waren erggggg lekkerrrrr

vugatu6e.jpg


 
Groot en klein door elkaar gemengd zijn dat er tussen de 60 en 70 stuks.
 
Vuurvlieg zei:
Misschien een domme vraag maar hoeveel jalapeno pepers gaan er ongeveer in een kilo? Wil dit jaar op ons zomaar feestje ATB's maken voor een man of twintig. Ik heb al wel de zoete puntpaprika's uitgeprobeerd en die waren erggggg lekkerrrrr

Ben jij op de Tony Stone?
gerard wilde ze ook al hebben, dus eventueeel wil ik ze wel halen en voor jullie mee nemen naar de TS
 
je krijgt jalepeno bij de jumbo foodmarkt in Breda. Als iemand op de TS deze wil kan ik deze ook wel meenemen. Ben er vrijdag zaterdag en zondag!

 
Terug
Bovenaan Onderaan