BasBQ
Beef en Steak

Meater+ alternatief.

ranonkel

Vuurmaker
Berichten
68
Hallo leden,

Ik heb vandaag een joetisserie besteld en als het goed is komt die morgen binnen. Nu ben ik op zoek naar een draadloze thermometer. De meater+ lijkt me ideaal vanwege de 50 meter bereik. Alleen de prijs is toch wel een nadeel. Ik ben aan het kijken om een vriendelijker geprijsd alternatief maar zie door de bomen het bos niet meer. Ik kwam bvb deze 2 tegen,

LASERLINER Thermometer draadloos

Grill Guru | Meat Pin.

Hebben jullie hier ervaring mee? Of weet iemand een ander alternatief met een groter bereik? De INKBIRD IBT-2X die ik nu gebruik raakt vaak het bereik kwijt als ik in huis ben. Een groter bereik is dus wel belangrijk.

Groetjes Pieter.
 
Ik heb geen ervaring met de door jou genoemde thermometers, maar laat je niet misleiden door het opgegeven bereik. Vaak (lees: altijd) is dat een fractie van wat ze opgeven.

Ik heb zelf een inkbird met Bluetooth verbinding die 30m aan zou kunnen, maar hij redt de andere kant van m'n tuin (13m) niet eens.
 
Meatstick? Marcel Nas(Q) heeft hier geloof ik een filmpje(review) over gemaakt en was daar wel tevereden over als ik me goed herinner.
 
Ik heb geen ervaring met de door jou genoemde thermometers, maar laat je niet misleiden door het opgegeven bereik. Vaak (lees: altijd) is dat een fractie van wat ze opgeven.

Ik heb zelf een inkbird met Bluetooth verbinding die 30m aan zou kunnen, maar hij redt de andere kant van m'n tuin (13m) niet eens.
Mijn inkbird zou ook tot 30 meter moeten kunnen via Bluetooth. Als ik binnen ben is een meter of 10 al moeilijk.
 
Meatstick? Marcel Nas(Q) heeft hier geloof ik een filmpje(review) over gemaakt en was daar wel tevereden over als ik me goed herinner.
Dank voor het advies.

Ik kom hem tegen voor €56 in de aanbieding. Die prijs past me beter dan de meater. Er staat echter een afstand van 9 meter bij en een afstand van 2 meter als het vlees in de oven of kamado ligt. Geen idee of dit klopt.
Ik zal eens kijken of ik her filmpje kan vinden.
 
Ff door de pijn heen bijten en gewoon de Meater+ (of block ;-) ) aanschaffen. Ik gebruikt het Block al jaren en echt iedere keer weer plezier van! Nooit problemen met het bereik (wifi in de tuin is wel goed te noemen) én zelfs onderweg kun je je sessie blijven volgen, via de cloud! Echt, ik zou nooit meer anders willen hoor!
 
Grill Guru | Meat Pin.
die grill guru is een dure variant van een aliexpress model, koste niet veel dus ooit eens besteld maar trekt op geen kl*ten.
ik gebruik meestal de signals maar aan het spit die nep meater maar na een jaar is het batterijtje al kapot en is hij na 5 minuten plat.
 
Zowel Meater als Meater+ kun je m.b.v. een tweede telefoon of tablet en Meater Link verbinden met je WiFi-netwerk en zo de range vergroten.
 
die grill guru is een dure variant van een aliexpress model, koste niet veel dus ooit eens besteld maar trekt op geen kl*ten.
ik gebruik meestal de signals maar aan het spit die nep meater maar na een jaar is het batterijtje al kapot en is hij na 5 minuten plat.
Zo kwam ik op bol.com nog een aantal merken tegen die wel heel veel op elkaar leken. De vulpes en de Nuvance bijvoorbeeld.
 
Zat zelf ook een Grill Guru meat pin te overwegen, maar nu ik deze ervaringen lees ga ik denk ik toch maar voor de Meater +
 
Terug
Bovenaan Onderaan