BasBQ
Beef en Steak

Masterbuilt vraagje platesetter

 
 
 
 

Laurens

Pitmaster
Berichten
899
Hallo,

Ik heb een vraag over de platesetter bij de Masterbuilt. Deze kan er namelijk op 2 manieren in. Wanneer gebruik je welke manier?

Laag:
368CF27B-2A09-4D34-85E3-F9EBE2FAEC1E.jpeg

88C392BA-599D-424D-B1FE-CB8176B38FE8.jpeg


Of hoog:
F9EF9B96-24D8-4FA7-AB45-1FA4E9858A69.jpeg
 
Ik doe persoonlijk altijd de platesetter laag, behalve wanneer ik pizza maak. Ik weet het even niet uit mijn hoofd en kan het niet goed zien: maar als je de platesetter hoog hebt lijkt het er op foto 2 op dat mijn lekbak er niet meer tussen past. Ik zou namelijk wel een lekbak gebruiken, mocht je die nog niet hebben,
 
Ik doe hem ook laag, je wilt natuurlijk wel luchtdoorstroom hebben.
Wanneer ik pizza bak doe ik hem hoger en doe ik tussen de platesetter en pizzasteen 3 moeren van 1cm of propjes alliminiumfolie.

Leuk om weer eens een schone Masterbuilt te zien!
 
Die driehek is denk ik niet voor de platesetter, maar voor al de rest, zijnde pizzasteen, dutch oven, wok, allerlei roosters.
Platesetter altijd beneden.
 
Dank voor de reacties. In de handleiding staan beide varianten. De variant waarbij de steen hoog ligt geven ze aan dat dat voor indirect op hoge temperatuur is (kippetje bijvoorbeeld). Maar vroeg me vooral af wat dan het nut was.
 
Dank voor de reacties. In de handleiding staan beide varianten. De variant waarbij de steen hoog ligt geven ze aan dat dat voor indirect op hoge temperatuur is (kippetje bijvoorbeeld). Maar vroeg me vooral af wat dan het nut was.
Voor pizza en dergelijke zet je hem inderdaad hoog. Ik heb zelf een DenC om wat meer mogelijkheden te hebben. Maar ga vooral lekker experimenteren, zodat je voor jezelf het beste resultaat creeert.
 
Voor pizza en dergelijke zet je hem inderdaad hoog. Ik heb zelf een DenC om wat meer mogelijkheden te hebben. Maar ga vooral lekker experimenteren, zodat je voor jezelf het beste resultaat creeert.
Ah, duidelijk.
Ik heb ook D&C besteld, maar die was nog niet binnen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan