BasBQ
Beef en Steak

Maple Cured Bacon

 
 
 

Zaagmans

Stoker
Berichten
371
Weekje geleden 2 stukken van 1500gr buikspek ontvangen via de internetslager (Aalvink). Daar wilde ik bacon van maken. Daarom heb ik een cure mét maple syrup, de ander zonder gemaakt en daarmee het buikspek ingesmeerd. Beide ingepakt in een ziplock zak en toen de koelkast in.


Weekje in de koeling elke dag even draaien en vandaag mochten ze , na een nachtje drogen, op de smoker.






De maple syrup bacon heeft net een iets zoetere smaak als de andere bacon, maar verder beide goed gelukt.
Nu nog even afkoelen zodat ik ze zo kan vacumeren en kan invriezen.

Vanavond gaat al een stuk door de carbonara, heb er zin in!
 
Oh maple cured bacon is zo lekker🥰 ik ben niet echt gek op zoet maar het zoetje bij deze bacon is heerlijk en maakt de smaak helemaal af. Vanavond al een stuk bacon door de carbonarasaus(y)wat eten we weer heerlijk deze dagen.
Ik weet niet of je wel eens een BLT sandwich ( bacon, lettuce (sla) en tomaat) op hebt, is 1 van mijn favoriete sandwiches, maar daar kun je de maple cured bacon ook voor gebruiken;) het zoete van de bacon met de frisse sla en de tomaatjes met wat kerrie van de bbq, heerlijk.
 
Laatst voor het eerst buikspek gemaakt, richting ketjap en kwasten met honingachtig sausje, wat pit met zoet was idd heerlijk

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
BAM. Zo doe je dat. 3 kilo in 1X. Wat Is dat toch lekker zeg.
Goed bezig geweest
 
Goed bezig mooi wat voorraad


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Vries je het gesneden in plakjes in, of als geheel?
Ik heb het in stukken van 300gr (ongeveer) opgedeeld en dat gevacumeerd. Dus ik heb er niet eerst plakjes van gesneden. Dit om het ook nog in blokjes te kunnen snijden voor carbonara of door een salade te kunnen doen.
Maar misschien is dit niet de beste manier....
 
Heerlijke bacon. Dat is puur genieten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan