BasBQ
Beef en Steak

Ludens stelt zich voor...

Hallo allemaal,

Omdat mijn BBQ perikelen steeds serieuzere vormen beginnen aan te nemen en ik regelmatig op zoek ben naar inspiratie voor recepten en zo nu en dan een vraag heb, word ik graag lid van dit forum.

Ik werk op een Weber 47 cm. En daarnaast heb ik een (koude?) smoker. Die smoker gebruik ik tot op heden vooral om zalm te roken (heerlijk en eenvoudig) maar ik wil de toepassingen verder uitbreiden. De Weber wordt vooral gebruikt om mijn twee zonen en dochter te voorzien van vlees (hamlappen, kippen, hamburgers en zo meer). Maar ook om een heerlijke visschotel te maken. Ook met de Weber wil ik mijn niveau verder ontwikkelen. Bijvoorbeeld door grotere stukken vlees te bereiden.

Ik kijk uit naar wederzijdse inspiratie!

 
Van harte welkom bij het Genootschap!
 
Van harte welkom
 
Welkom en veel plezier hier!!!
 
Hoi, welkom hier
 
hoi .......
welkom bij dit edele genootschap
 
Hoi Ludens, welkom bij het BBQ Genootschap
 

Ludens

Tondelzoeker
Berichten
19
Hallo allemaal,

Omdat mijn BBQ perikelen steeds serieuzere vormen beginnen aan te nemen en ik regelmatig op zoek ben naar inspiratie voor recepten en zo nu en dan een vraag heb, word ik graag lid van dit forum.

Ik werk op een Weber 47 cm. En daarnaast heb ik een (koude?) smoker. Die smoker gebruik ik tot op heden vooral om zalm te roken (heerlijk en eenvoudig) maar ik wil de toepassingen verder uitbreiden. De Weber wordt vooral gebruikt om mijn twee zonen en dochter te voorzien van vlees (hamlappen, kippen, hamburgers en zo meer). Maar ook om een heerlijke visschotel te maken. Ook met de Weber wil ik mijn niveau verder ontwikkelen. Bijvoorbeeld door grotere stukken vlees te bereiden.

Ik kijk uit naar wederzijdse inspiratie!
Daar ben ik nog een keer. Na mijn vorige bericht heb ik vooral de (warme) smoker gebruik om zalm te roken. Dat was altijd wel een succes. Maar om één of andere reden bleef het daar meestal bij. Behalve nog een beetje familie-grillen op de Weber.

Maar, het bloed kruipt waar het niet gaan kan en ik betrap met erop dat ik eigenlijk meer tijd aan deze hobby wil besteden. De smoker is wel aan het einde van zijn latijn (is een goedkoop dingetje van Cranenbroek) en daarom besloten de stoute schoenen aan te trekken en de overstap naar een kamado te maken.

Dat betekent dat ik vanaf het moment dat hij geleverd wordt (over een week of twee, schat ik) ik mezelf wat meer laat horen om inspiratie op te doen en ervaringen te delen.

Ik heb er zin in!
 
Welkom bij het genootschap en geniet van je nieuwe Kamado! Welke Kamado heb je besteld?
 
Welkom hier! KJC2 is een prachtige kamado, daar ga je veel plezier van hebben!
 
Ik heb de Kamado Joe Classis 2 besteld. Lang getwijfeld met de Bastard Large, maar uiteindelijk viel het kwartje naar deze.
Ah cool! Geweldige keuze. Uiteraard is de Bastard large ook prima! (Heb ik zelf 🙃) maar kJ is toch echt en niveau beter. Geniet ervan en ben benieuwd wat we hier gaan zien aan
Heerlijke gerechten.
 
Welkom eh….. terug dan. 😎
 
Terug
Bovenaan Onderaan