BasBQ
Beef en Steak

Low & Slow - Gary Wiviott

K

Kobold

Gast
51daKBdBL7L._BO2,204,203,200_PIsitb-sticker-arrow-click,TopRight,35,-76_AA300_SH20_OU02_.jpg

Titel:                Low & Slow, Master the art of barbecue in 5 easy lessons
Auteur:            Gary Wiviott  with Colleen Rush
ISBN:              978-0-7624-3609-5
Taal:                Engels
Aantal blz:      256
Waar te koop: Book Depository, Bol.com
Prijs in ?:        13,70
Bespreking:

Stap weg bij de propaantank. Vergeet al uw idee?n over barbecue.
Vergeet alles wat je ooit hebt geleerd over koken met houtskool en vuur. Het is helemaal verkeerd.
Leer het goed met het "vijf eenvoudige lessen" programma, dat meer dan 130 recepten en stap-voor-stap instructies voor het instellen en koken laag en langzaam op een Weber Smokey Mountain, een offset roker, of een ketel grill bevat.

Dit programma wordt begeleid door een bijzondere filosofie: Keep It Simple, Stupid.
Doe precies zoals Gary zegt, zelfs niet na te denken over het deksel te openen voordat het tijd is, en je leert:
* welk materiaal je wel en, nog belangrijker, niet nodig hebt
* Precies hoe te beginnen en onderhouden van een goed vuur (zonder aanstekerbenzine)
* Alles over marinades, pekel, en rubs
* Om uw zintuigen te gebruiken en vertrouw op je instinct (in plaats van thermometers)
* Hoe kan ik heerlijk, lekkere barbecue maken


Ehr.. betrokkene's schrijfstijl valt bij mij onder de omschrijving 'windbuil', waar hij een nogal neerbuigende houding aanmeet, waar ik persoonlijk wat van vindt in het kader van kennisoverdracht. (bij mij triggert hij juist het tegenovergestelde van wat hij verwacht te bereiken)
Sommige vinden dat leuk maar ik had er wat moeite mee om er doorheen te lezen.
Ook zijn visie 'je doet het op mijn manier, of verkeerd' is eventjes grappig maar elk hoofdstuk wordt je er opnieuw mee ge?ndoctrineerd.

Daar staat tegenover dat er zeker een hoop goede tips in staan en prima gerechten, maar zoals hierboven al benoemd, ik vind het niet uitnodigend lezen.
 
Vroeger had hij een website waar dit alles opstond. Maar sinds zijn boekdeal is dat begrijpelijkerwijs natuurlijk verdwenen. Ik ken de methodiek dus en ik vind deze man alles behalve sympathiek. Hij weet het beter en de rest doet het allemaal fout. Niet echt iets waar ik mijn geld aan uit wil geven.
 
Ik vind hem wel erg grappig. Je moet hem idd met een kooreltje zout nemen, maar het is iig geen saai kookboek.

Ik heb zijn 5 stappenplan een keer gevolgd, niet spectaculair, maar je leert wel de basics.
 
Terug
Bovenaan Onderaan