BasBQ
Beef en Steak

Low en slow direct IPV indirect

 
 
 
 

NonSens

Pitmaster
Berichten
705
Hallo mede bbq'ers. Ik heb wat filmpjes gezien van Argentijnse bereidingen van vlees en dat is allemaal met directe warmte van een houtvuur. Nu heb ik wat zitten fantaseren en dacht: zou het niet mogelijk zijn om bijvoorbeeld shortribs (die heb ik nog liggen) in de Kamado low en slow te maken maar dan zonder de heat deflectors, om zo meer smaak in het vlees te krijgen. Heeft iemand daar al ervaring mee? Of heeft iemand überhaupt een idee waarom het wel/niet zou kunnen?

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk
 
Ben bang dat er teveel directe hitte in gaat zitten waardoor de buitenkant te hard gaat.
min een olievat of WSM gaat het wel maar daar is de afstand tussen het vlees en de kolen veel groter.
 

Ik denk dat ik kippig geworden ben, ook deze video heb ik al gezien... in ieder geval bedankt voor de reacties, ik heb weer wat meer inspiratie en ga zaterdag waarschijnlijk lekker experimenteren.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Ben bang dat er teveel directe hitte in gaat zitten waardoor de buitenkant te hard gaat.
min een olievat of WSM gaat het wel maar daar is de afstand tussen het vlees en de kolen veel groter.

Bij bijvoorbeeld een brisket zou ik daar ook bang voor zijn, maar zou het met een stuk beefribs met drie dikke ribben en een dik membraan niet meevallen?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Uiteindelijk de beefribs maar 'gewoon' indirect gedaan omdat ik niet zeker wist of het vet genoeg was om de directe bereiding aan te kunnen.
Ik was zeer positief verrast, grasgevoerde lokaal vlees maar minstens net zo vet als de grasgevoerde Australische black Angus die ik laatst heb gehad. Binnenkort misschien maar eens brisket proberen, nu alleen nog een reden zoeken voor zo'n groot stuk vlees

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan