Beef en Steak

LENTE! Naanbrood, gevulde courgette en bavette

Ridevi71

Forum Meubilair
Goedemorgen bbq-collega's.

Gisteren was het prachtig weer en helemaal niets in de agenda. Hoe lekker wil je het hebben?
Lekker de tijd genomen om eens een complete maaltijd te bereiden op de q.
De nieuwe pizzasteen eens even testen en een receptje (courgette) uitproberen.
De foto's leveren het bewijs van een heerlijke lentedag.  B-)

De ingredi?nten voor het naanbrood. 500gr zelfrijzend bakmeel, 10gr zou en 350-375gr volle yoghurt. En naar smaak wat kruiden. Simpel en lekker.
Lv7XL12.jpg

Na het kneden en uitrollen van de stukjes deeg op de pizzasteen

Ook nog even op het rooster nagegrilled en hier het resultaat

Beetje ingesmeerd met zelfgemaakte kruidige-knoflook-olie voor een extra smaakje eraan

Vervolgens de gevulde courgette; de ingredi?nten (je kan ze ook met spekblokjes, zalmsnippers, een eitje, gehakt, champignons, etc. etc. vullen natuurlijk)

Uithollen met een lepel en een even de garnalen, uitje, pepertje, courgette opbakken in een pannetje

Klaar voor op de bbq. Onze hond was erg ge?nteresseerd in wat er zich allemaal afspeelde en waar die lekkere geurtjes vandaan kwamen

Na een half uurtje op 150 graden kan het er weer af
Straks gaan ze nog even terug met wat geraspte kaas om op te warmen en de kaas te laten smelten.

Ondertussen kan de bbq weer op temp komen voor de bavette
voor bij de bavette een dag eerder al Mac's chimmichurri gemaakt

De bavette (jullie moeten me geloven, hij komt echt van de bbq. Vergeten foto te maken  :(  )

Terwijl de bavette ligt te rusten onder een stukje alufolie even de courgettes met geraspte kaas terug op de bbq.
Het resultaat

En dan, uiteindelijk aan het einde van deze heerlijke dag staat er een heerlijk bordje eten op tafel

Het naanbrood was erg knapperig tov het bakken in de pan, zoals we voorheen deden. Het smaakte erg goed moet ik zeggen.
De courgette is hier wel een blijvertje, en een bavette met de beroemde chimmichurri van Mac is hier al langer favoriet.

Al met al lekker bezig geweest, stiekem ook best druk omdat je een aantal dingen voor de eerste keer doet. Dan is dat best even uitvogelen wat het beste werkt.
Maar zoals altijd: het eten was heerlijk. Wat een prachtige hobby is dit toch!

Dank voor het kijken
Rick

Lijkt me heerlijk!

Dat ziet er lekker uit, jammer dat het mooie weer van gisteren alweer over is.
Maar er komen nog v??l meer mooie dagen dat je aan de slag kan met je pizza steen. ;)

Dat brood moet ik eens proberen. Verder ziet het er weer heerlijk uit.  :)

Maus zei:
Dat brood moet ik eens proberen. Verder ziet het er weer heerlijk uit.  :)
Moet je zeker doen. Simpel en erg lekker
Gewoon in een grillpan kan ook

Mooi dagje zo in de tuin. Brood ziet er heerlijk uit. Bavette geloven we dan maar :D Met die saus helemaal af

Goei spul man. Dat lust ik wel.
Ik ga dat naanbrood zeker eens proberen. Ziet er heerlijk uit. Goe gewerkt

Terug
Bovenaan Onderaan