BasBQ
Beef en Steak

Lamsrack met wat lekkere dingetjes (zelf '' trimmen best lastig)

 
 

Wietsehm

Stoker
Berichten
281
Goedenavond BBQ'ers,

Vanavond stond er een paddenstoelenschotel met ui, knoflook en tijm op het menu. Met gepofte aardappel.

Verga? HA! Nope.
Vanmiddag langs de Turkse slager voor een flinke lamsrack. Waar ik zelf nog een boel aan moest 'trimmen'. Best lastig eigenlijk.....

1596739272208.png


Boven de hete kolen de, flink weggekapte, vetkap aanschroeien:

1596742235192.png


Om vervolgens het feestje indirect te vervolgen:

1596742283196.png


Wat heb ik hier van genoten! Het duurde best even voor ik de 53 graden bereikt had. Maar hé; alle tijd op zo'n mooie zomeravond!

1596742357499.png


Na de rust, moest er alleen een handbijl aan te pas komen om de ribben los te maken van elkaar. Maar eenmaal op tafel: onwijs sappig, zonder leeg te lopen!

1596742457505.png


Thanks for reading!
 
Mooi gemaakt.
Dat trimmen is een handigheid, iets wat je gewoon een paar keer moet doen.
 
Ziet er goed uit.
Het is nu weer om rustig te zitten en de Q, samen met het vlees, hun ding te laten doen
 
ja, dat trimmen is wel ff een dingetje inderdaad
maar ziet er fantastisch uit.
blijft leuk, een rack. het ziet er gaaf uit en het smaakt ook nog eens geweldig
 
Die gaat er vnvd bij mij op! Even schroeien en dan indirect dus? Ik doe veel reverse sear maar durf dat nu niet zo goed. En had je een rub?
 
Ik ben van plan om donderdag een lamsrack te maken (er zullen ook foto's volgen). Hoe is de smaak met betrekking tot de kruiden? Koteletten zet ik altijd volledig in de kruiden en nu heb je natuurlijk alleen de buitenste korst.
 
Mooi.
 
Ik ben van plan om donderdag een lamsrack te maken (er zullen ook foto's volgen). Hoe is de smaak met betrekking tot de kruiden? Koteletten zet ik altijd volledig in de kruiden en nu heb je natuurlijk alleen de buitenste korst.
Ik hou gewoon erg van de smaak van het vlees. Heb ook weinig ervaring met een bark aanbrengen. Kan daar dus niet veel zinnigs over zeggen.
 
Ik herinner me ook wel dat ik best wat van een lamsrack moet halen. en hoe ver ga je? hoeveel vet is lekker hoeveel te weinig hoeveel te veel?
en dan dat schijt vliesje wat er niet af kwam..

ach, en dan eet je het, en dan denk je: moeite waard!
 
Lamsrack is super lekker. Mn vrouw vind het niks maar de kids vinden het geweldig. De garing komt best nauw voor de perfecte cuisson. En deze diet er goed uit. Top, Tijd dat ik er weer een eentje mee ga nemen bij de slager :cool:
 
Terug
Bovenaan Onderaan