BasBQ
Beef en Steak

Lamsnek

 
 
 

SAN-RHN

Stoker
Berichten
273
Gisteren zou een mooie dag worden om weer de BBQ aan te steken. Dus vrijdagmiddag even een bezoekje aan de Hanos gebracht. Ik heb daar 2 stukken nek van Hollands lam meegenomen. Nog nooit eerder gehad, dus ik denk dat ik dat wel kan bereiden .

Zaterdag in de regen de BBQ aangestoken. Het was toch iets minder mooi weer dan vooraf gedacht. Maar de BBQ gewoon iets dichterbij de overkapping gezet. Nadat ik het (weinige) overtollige vet en vlies had verwijderd bleken het meer dan genoeg stukken te zijn! Ik heb de stukken met shoarma kruiden ingesmeerd. Lamsvlees met shoarma kruiden en een pita broodje... Lekker!

De bbq aangestoken en op ongeveer 150 graden, met een blokje kerssenhout erbij de stukken indirect op het rooster gelegd.

Na een uur of 2 kwam er een heerlijke geur af! Ik heb de nekken nog ongeveer een uurtjes ingepakt terug gezet, maar het kleinste stuk hebben we gelijk maar getest... die smaakte erg goed! Super mals vlees, met een heerlijke smaak. De kleinere stukken hadden gelijk gegeten kunnen worden, maar gewoon nog even geduld.
Na een uurtje alles van de bbq afgehaald. Het ziet er al smakelijk uit!

Alles klein gesneden en nog even terug op de bbq, met de broodjes erbij. En dan aan tafel! Heerlijke broodjes shoarma van lamsnek! Met saus of zonder saus, alles smaakte prima. De verwachting was om eea over te houden, maar bijna alles was op! Bijna vergeten om een foto van het broodje te maken, alleen een half opgegeten broodje

Voor vandaag nog hooguit 1 broodje over.

Maar lamsnek is een aanrader!

Sander.
d1ff10a35ae62cddf20bc93e2174b4dd.jpg
4a48bc3733cde33462ffd53069f1ee2b.jpg
8882071c9506f5278d73e9b5a45ece9e.jpg
e74f21363ddf3163103e6b1c365f9c65.jpg
71a31b058451129040abc20a412774db.jpg
b59823c358fa4458ef09fe79d899ffad.jpg
681949f482ceb1640df32b80846c4068.jpg
f8eb316cd803f0c1eae5950510c4a4e0.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
 
Zo, dat ziet er lekker uit !! Wordt er een voor op het "lijstje" om te proberen.
 
Oei dat ziet er heerlijk uit. Schuif de volgende keer graag even aan.
 
Oei dat ziet er heerlijk uit. Schuif de volgende keer graag even aan.
Zou leuk zijn om eens niet alleen de foto's te delen, maar ook daadwerkelijk te laten proeven... probleem is, dat je dan je dan nog veel meer op de bbq kwijt moet kunnen. ;)
 
Echt een must do als ik het zo ie, wordt er bijna emotioneel van.. Hhahaa
 
Dat ziet en klinkt als een geslaagd gerecht van de BBQ. Hier in huis zijn helaas geen liefhebbers van Lamsvlees, dus moet het altijd alleen eten.
Echt kei vervelend allemaal :cool:
 
Dat ziet en klinkt als een geslaagd gerecht van de BBQ. Hier in huis zijn helaas geen liefhebbers van Lamsvlees, dus moet het altijd alleen eten.
Echt kei vervelend allemaal :cool:
Hier vond ook niemand lamsvlees lekker, maar na diverse geslaagde lamsrackjes en een keer een lamsbout (met enige tegenzin) gaf deze lamsnek toch wel de doorslag! Lamsvlees mag vaker op het programma!

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
 
Ziet er goed uit hoor
 
Ziet er erg lekker uit misschien ook eens richting de Hanos rijden en hopen dat ze hier niet van lam houden. :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan