BasBQ
Beef en Steak

Lams Rumpsteak

 
 
 
 
 
 

noskos

Administrator
Forumleiding
Berichten
11.858
Toen Domi en ik van de week bij de Hanos waren stond er een man lamsrumpsteak te bakken en liet dat proeven. Normaal heb ik altijd lamsbout of racks, maar dit was erg lekker zo. Dus een pakje meegenomen en vandaag even op de WGA gedaan. Het zijn kleine lamsbiefstukjes van een gram of 150, maar wat zijn ze verschrikkelijk lekker!!

Dit was ook een mooi moment om het gietijzer in de WGA even te testen. Ik was een beetje voorzichtig geweest met de kolen omdat ik weet dat het heel erg snel kan gaan met gietijzer en zeker omdat bij de WGA het rooster dichter op het vuur zit., volgende keer ietsje meer kolen voor nog mooiere grillmarks. Ik heb ze tot 60?C / 140?F gedaan, ze waren mooi ros?.

Al met al weer een heerlijk stukje vlees voor een bescheiden prijs gevonden!

lamsrumpsteak-1.jpg


lamsrumpsteak-2.jpg


lamsrumpsteak-3.jpg
 
Lekker Dennis!

BTW weet je wel zekker of je rooster goed ligt ;).
 
Hey, nieuw voor me, lams rumpsteak, nog niet eerder gezien.
Ga ik proberen dus. Bedankt!
 
Frits zei:
BTW weet je wel zekker of je rooster goed ligt ;).

Zoals we hier zeggen, ga er maar naast liggen ;)
 
lekker hoor.
Zo zie je maar weer het hoeft niet altijd duur te zijn.

mooi rooster  :)
 
Beter 150 gram heerlijk vlees, dan een pond niet-doorheen-te-komenzooi. Lekker!
 
Het ziet er lekker uit,maar lams moet het toch nog maar eens proberen.
 
Lekker, beetje vergelijkbaar met "gewone" steak of echt lamsvlees ?
 
Gewoon een heel zacht biefstukje met lamssmaak :D
 
Ziet er leuk uit! Hou zelf erg van lamsvlees maar heb dit nog niet geprobeerd.

Wist niet waar WGA voor stond (weber go anywhere, weet ik nu) dus heb even op je website gekeken noskos, laat dat nou net zo'n ding zijn waar ik al een tijdje een oogje op heb!  ;D Heb hem in Denemarken wel gezien maar hier nog niet, het verhaal op je website maakt duidelijk waarom :(
 
Danmark zei:
Ziet er leuk uit! Hou zelf erg van lamsvlees maar heb dit nog niet geprobeerd.

Wist niet waar WGA voor stond (weber go anywhere, weet ik nu) dus heb even op je website gekeken noskos, laat dat nou net zo'n ding zijn waar ik al een tijdje een oogje op heb!  ;D Heb hem in Denemarken wel gezien maar hier nog niet, het verhaal op je website maakt duidelijk waarom :(

ze zijn weer nieuw te krijgen Danmark
 
Momenteel zijn de WGA's te koop bij Groenrijk. Ik sta in dubio of ik er nog een zal scoren, gewoon voor de heb...
 
Bedankt voor de links Noskos, erg handig om bij de hand te hebben!

Zal de WGA in de gaten houden, heb hem hier in de winkels nog niet gezien maar misschien ook niet overal even goed gekeken. Hij staat overigens niet op de NL weber website.
 
Terug
Bovenaan Onderaan