BasBQ
Beef en Steak

Koud gerookte zalm, recept van Ewald

 
 
 
 

SandyMan

Gerijpt
Berichten
2.902
De zalm was weer eens in de aanbieiding bij de Makro, en ik wilde nog een extra voorraadje van die heerlijke zalm uit het recept van @Ewald.
De vorige keer hadden we 1 kilo gemaakt, deze keer 2x 1 kilo.
Niet alles voor eigen gebruik, 1 kilo is naar mijn schoonouders gegaan, die vraten hun vingers op bij de vorige keer proeven, dus zonder vragen gewoon maken.

Woensdag avond de pekel gemaakt en gevacuumeerd.
Voor mijn gemaksrust de pekels en zijdes apart gehouden, twijfelde wat makkelijker was..
1646724018792.png

1646724025650.png


En zo weg gelegd en elke avond weer even gedraaid.

Zo zat ik gister ochtend en bedacht ik me ineens, wanneer konden ze er ookal weer op? oja na 4 dagen.. even tellen..
1234, oja kan vandaag eigenlijk wel..
En zo geschiedde, de ochtend meeting met dopjes in gedaan (zonder camera ;) ) om de CSG te vullen.
1646724143392.png


Zalm afgespoeld en klaar gezet om mee te nemen;
1646724161169.png


Even een handige setup bedenken en het was gaan met die banaan;
1646724179590.png

1646724185678.png

1646724193628.png


Het geeft me altijd een gevoel van rust, om dat kleine pluimpje rook uit de reggulator te zien puffen.
Stilte van de ochtend in de tuin, langzaam dansende zachte rook boven de BBQ, heerlijk.

8 uur en 3 kwartier later, vond ik het best (had wat eerder willen stoppen maar kwam net slecht uit met het eten).
ezgif.com-gif-maker (1).gif


En zo mee naar binnen genomen;
1646724559097.png

1646724563351.png


Gevacuumeerd en we kunnen de zomer wel door komen denk ik;
1646724576165.png


Bedankt weer, Ewald.
 
Laatst bewerkt:
Geweldig die opstellen. Als ik dat zo bij mij zou doen, dan krijg ik er 3 op. Maar ik kom nooit van die mooie grote stukken tegen in de aanbieding :ROFLMAO:

Laat het smaken.
 
Lekker hoor. Hier maak je (bijna) iedereen blij mee.
 
Mooi man, ik ben er ook dol op!

Maar even serieus vriend, denk jij de hele zomer door te kunnen komen met 1 kilootje zalm? En je hebt al geproefd hoe lekker het is? Ik ben je kwijtgeraakt hier.

Haal gauw nog een paar zijdes jongen, het weer is er nu gewoon perfect voor! Bovendien kan het zo hup je vrezertje in!
 
Mooi, lekkere stukjes gerookte zalm.
Maar of je hier de zomer mee doorkomt..... ;)
 
Lekker hoor mooie opzet zo
 
Mooie opstelling zo!

Jij zit voorlopig weer goed. En je schoonouders ook!

Toevallig deze week mijn voorraad opgemaakt, dus ik ga binnenkort ook weer even een mooi stukje zalm scoren...
 
Dat heb je mooi voor elkaar.
Geweldig die opstellen. Als ik dat zo bij mij zou doen, dan krijg ik er 3 op. Maar ik kom nooit van die mooie grote stukken tegen in de aanbieding :ROFLMAO:

Laat het smaken.
Lekker hoor. Hier maak je (bijna) iedereen blij mee.
Thanks, komt helemaal goed!

Mooi man, ik ben er ook dol op!

Maar even serieus vriend, denk jij de hele zomer door te kunnen komen met 1 kilootje zalm? En je hebt al geproefd hoe lekker het is? Ik ben je kwijtgeraakt hier.

Haal gauw nog een paar zijdes jongen, het weer is er nu gewoon perfect voor! Bovendien kan het zo hup je vrezertje in!
Mooi, lekkere stukjes gerookte zalm.
Maar of je hier de zomer mee doorkomt..... ;)
ooohh maar zo'n portie van ongeveer 60g per week.. zijn ongeveer 10-15 weken dus, moet lukken hoor..
En daarna weer wat 'dorst' creëren voor de volgende run, krijgen we misschien einde zomer/herfst weer zin in het koude weer.
Erger vind ik, dat ik wéér vergeten ben ff ee blokje kaas erbij te leggen, of een beetje zout.. amandelen.. zucht..

Lekker hoor mooie opzet zo
Mooie opstelling zo!

Jij zit voorlopig weer goed. En je schoonouders ook!

Toevallig deze week mijn voorraad opgemaakt, dus ik ga binnenkort ook weer even een mooi stukje zalm scoren...
Merci!
 
De zalm was weer eens in de aanbieiding bij de Makro, en ik wilde nog een extra voorraadje van die heerlijke zalm uit het recept van @Ewald.
.......................................................................



Bedankt weer, Ewald.
Graag gedaan Sander.
Ziet er weer heerlijk uit, en dat de zalm zo op is wordt hier bevestigd door mijn tweelingneefjes van 9 jaar die als een stel hongerige spreeuwen erop aanvallen.😊
 
Prima run.
Wat blijft dat toch lekker.
Herinner mezelf dat de voorraad hier ook aangevuld moet worden
 
Dit ziet er zo lekker uit. Wil het graag eens zelf maken... alleen dan moet ik alles zelf opeten. Niemand hier in huis lust het.
 
Dat ziet er erg goed uit. Koud roken moet ik ook nog steeds eens doen.

Voor zo'n attente, lieve schoonzoon willen zij vast wel een goed woordje bij hun dochter doen voor een pizza oven, toch? 😝
 
Terug
Bovenaan Onderaan