BasBQ
Beef en Steak

Kookplaatje/brandertje voor naast de bbq

 
 
 

janvh

Pitmaster
Berichten
690
Regelmatig loop ik er tegenaan dat ik mijzelf in tweeën moet splitsen om binnen in de keuken een bijgerecht (bijv. pasta of risotto) te bereiden, terwijl buiten de biefstukjes o.i.d. in de gaten gehouden moeten worden.
Daarom zit ik er over te denken om een (inductie) kookplaatje aan te schaffen, zodat alles lekker buiten kan.
Graag hoor ik wie hier ervaringen mee heeft, en zo ja, wat voor kookplaatje je gebruikt.

Je hebt al voor 40 euro een 1-pits inductieplaatje, deze bijvoorbeeld. Maar is dit echt wat?
Een gasbrander kan natuurlijk ook, maar dat betekend dat er een gasfles en slangen etc. in de buurt van de buitenkeuken moet staan. Dit is wel een erg gesleep. Of hebben jullie tips voor gasbrandertjes waar een klein gasflesje op kan (die ook nog een beetje stabiel zijn)?

En ja ik weet het, je kan ook een pan water koken op de Q, maar het moet wel leuk en praktisch blijven allemaal :)
 
Ik heb zelf een klein inductiekookplaatje met 2 zones.

Zoiets als dit.





A88E3F1B-A0BA-4281-84D2-C669099EB06E.jpeg



Dit bevalt me prima om sausjes ed op me maken.
Hier heb ik wel een paar pannetjes van de action bij gekocht omdat wij in huis op gas koken.

Tevens heb ik een grote 11 kW brander op gas om te wokken of een grote Dutch oven op kwijt te kunnen.
 
Ik heb ook een inductie plaatje. Destijds gekocht bij de Makro. Voordeel is dat je geen last hebt van wind of het uitwaaien van de vlam. Nadeel ik dat je niet alle pannen erop kwijt kan. Maar als je een liefhebber van gietijzer bent, sauspannetjes en skillets dan is inductie perfect.

Dat van de wind vind ik wel een goed argument!
 
Bij mij is iets op stroom in de tuin niet zo handig,
Daarom heb al eens met een schuin oog naar een Joystove gekeken. Kun je ook nog lekker met vuur spelen
 
Of de Windmill stove. tevens te gebruiken om te grillen met een gietijzer rooster.
 
Joystove +1
 
Windmill/ joy stove +1. Inductie is vast makkelijker en een goed idee. Maar die stove is zo leuk 😁
 
Terug
Bovenaan Onderaan