Beef en Steak

Knobibrot High & (very) Fast

• Onderwerp starter Onderwerp starter @rno
  • Startdatum Startdatum

@rno

BBQ Junkie
Om de pijn van het missen van de (Keltische) festivals een ietwat te verlichten vandaag knobibrot gemaakt

Hiervoor was er nodig:
Turks brood
6 Tenen knoflook
4 Eetlepels yogonaise
Scheutje olijfolie
Vloeibare boter (omdat er geen vloeibare boter was boter vloeibaar gemaakt in een pannetje)
Crème fraiche
Bieslook
Rode uien
Gefruite uitjes
Peterselie
Taco saus
Groene olijven
Groene pepers

2589-4396f225e4dd7a4ae9a4644659be9ad5.jpg

Eitje aangestoken met het gietijzeren rooster er in

knoflooktenen schoongemaakt en met de fijngesneden bieslook in een kom gemengd met de yogonaise en de creme fraiche, kon de Q op vol vermogen het rooster warm maken

Turks brood door de helft gesneden en ingesmeerd met de vloeibare boter en olijfolie en effe (vandaar very Fast) gegrild op het rooster i.p.v een pan
2591-1907f7c2651faaf881afba89dff95a63.jpg

het is een BBQ forum

2593-5bf9e420fed3b144bb50591e2245995b.jpg

Vervolgens belegd met het crème fraiche mengsel.
Hierna is het vrij om te beleggen met hetgeen je wilt. Voor (kleine) kids zou ik de pepers weggelaten hebben

2595-88656b451925bb2022573db4dfa5af5c.jpg

Het doe me denken aan een Keltisch festival dus een Mc Chouffe in m’n hoorn

Dat lijkt mij ook wel lekker en zeker met pepers

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Lijkt me een lekkere snack voor het warmen weer. Ga ik even onthouden dit.
Die Keltische festivals is dat ook LARP?

Lijkt me een lekkere snack voor het warmen weer. Ga ik even onthouden dit.
Die Keltische festivals is dat ook LARP?
Kan ook met koud weer, pepers waren heet

LARP klopt, er lopen een hoop bezoekers die een “rol” uitoefenen en ook mooi gekleed zijn.
Daarentegen is het voor mij geen “rollenspel”, zodra ik naar buiten ga (niet op de motor) dan loop ik in kilt

Oh dit lijkt mij een heel erg lekker broodje zeker nu het weer warmer gaat worden en een kabouter biertje uit je hoorn, ik vind het geweldig🥳

Off topic, iemand die een kilt draagt zie je niet vaak, al heb ik iemand in de familie die hem ook vaak draagt, hij heeft ook 2 Tartans ontworpen, de Whisky tartan en de Whiskey Bourbon tartan, misschien ken je hem wel🤔

Oh dit lijkt mij een heel erg lekker broodje zeker nu het weer warmer gaat worden en een kabouter biertje uit je hoorn, ik vind het geweldig🥳

Off topic, iemand die een kilt draagt zie je niet vaak, al heb ik iemand in de familie die hem ook vaak draagt, hij heeft ook 2 Tartans ontworpen, de Whisky tartan en de Whiskey Bourbon tartan, misschien ken je hem wel🤔
Ik kan de tartans, zijn van Edgar
Mijn afbeelding is de tartan die ik voor mijn stad ontworpen heb en geregistreerd is

Ik kan de tartans, zijn van Edgar
Mijn afbeelding is de tartan die ik voor mijn stad ontworpen heb en geregistreerd is
Edgar is mijn neef😜 en heeft ook heerlijke whisky's🥰
En voor welke stad heb jij de tartan ontworpen?

Terug
Bovenaan Onderaan