BasBQ
Beef en Steak

Kleine procureur geschikt voor pulled pork?

 
 

TastyTom

Pitmaster
Berichten
582
Hoi allemaal,

Ik heb een klein stuk procureur van 980gram. Was van plan om hiermee een eenvoudige pulled pork te maken. (Nog nooit PP gemaakt).
Het is natuurlijk een best klein stuk, is zo’n stukje wel goed geschikt voor PP? En wat zou de geschatte garingstijd zijn?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

051619A5-5661-4C7B-8412-3560E7259CC7.jpeg


6C5180A1-EA58-4145-A6EE-B17CA94237A3.jpeg
 
In principe zou dat gewoon moeten kunnen. Je loopt natuurlijk wel aanzienlijk meer kans op uitdroging. M'n gevoel zegt dat je in dit geval op tijd moet inpakken.

Ik durf geen inschatting te maken mbt bereidingstijd. Ik zou niet op tijd maar op temperatuur plannen. Bijvoorbeeld bij een graad of 60 inpakken.. Er zijn vast mensen die je beter advies kunnen geven. Bij twijfel gewoon proberen ;) kilootje procureur valt wel mee als het niet helemaal top is
 
Hoi René, bedankt voor je reactie. Sowieso ga ik de bereidingstijd laten afhangen van de temperatuur. Maar het is handig om een indicatie te weten of zo’n stukje al in 4 uur klaar is of in 7 uur.
Ik hoop een beroep te kunnen doen op de ervaring en inschattingsvermogen van de deskundige op dit forum 😘
 
Hoi René, bedankt voor je reactie. Sowieso ga ik de bereidingstijd laten afhangen van de temperatuur. Maar het is handig om een indicatie te weten of zo’n stukje al in 4 uur klaar is of in 7 uur.
Ik hoop een beroep te kunnen doen op de ervaring en inschattingsvermogen van de deskundige op dit forum 😘
2.5 kg duurt bij mij zo'n 8 uur. Ik denk dat je dus eerder aan 4 mag denken. Ik heb ook ooit eens dit recept gelezen. Niet geprobeerd:

 
Leuk artikel, veel overlap met mijn situatie! Ik dacht ook aan een uur of 4 bereiding. Ik ga het gewoon traditioneel low en slow bereiden en dan pullen. Dus rond 13.00 de kamado aansteken, en dan zullen we vast wel wat lekkers op ons bordje hebben rond het avond eten.
Bedankt René
 
Ik ben benieuwd, iets om in de gaten te houden. Succes ermee.
Ik ga vandaag ook rond 13:00 uur beginnen aan een Koreaanse versie van ca 2,5 kg, dus dat wordt nachtwerk voor me.
 
Leuk artikel, veel overlap met mijn situatie! Ik dacht ook aan een uur of 4 bereiding. Ik ga het gewoon traditioneel low en slow bereiden en dan pullen. Dus rond 13.00 de kamado aansteken, en dan zullen we vast wel wat lekkers op ons bordje hebben rond het avond eten.
Bedankt René
Succes! Wij eisen overigens foto's van de bereiding evenals het eindresultaat! 😎😉
 
Hoi Tom, het zal iets korter duren dan een hele procureur, maar ik zou het eerste deel van de sessie waarin je de rub lekker tot een bark laat transformeren in de warme rook niet te kort laten duren. Pas als die bark zich gevormd heeft inpakken met folie - of die stap achterwege laten - en rustig doorgaren tot botermals en probe-tender. Dat ligt ergens tussen de 88 en 92°C maar moet je dus vooral voelen.

Het kan prima zo, alleen als je proeft hoe lekker dit is had je gewenst dat je jezelf meer vlees had gegund. Het is net zoveel 'werk' maar je hebt er dan langer en meer plezier van!

Succes Baas!
 
Wat Sander zegt, als je pp maakt, altijd zoveel mogelijk. Je vriest het makkelijk per portie in en smaakt geweldig bij boerenkool, nasi,enz enz

Hoe is het gegaan?
 
Leuk artikel, veel overlap met mijn situatie! Ik dacht ook aan een uur of 4 bereiding. Ik ga het gewoon traditioneel low en slow bereiden en dan pullen. Dus rond 13.00 de kamado aansteken, en dan zullen we vast wel wat lekkers op ons bordje hebben rond het avond eten.
Bedankt René
En Tom. Is het gelukt ?
 
De kern van t vlees was overigens -1 toen ik begon. Met zo’n low en slow sessie zal dit denk ik niet veel uitmaken toch? Waarschijnlijk zelfs bevorderlijk voor de rook ring. (Hoewel ik bewust maar een kleine chunk appel heb gebruikt. De vrouw hier houdt niet van teveel rooksmaak. Ook niet van veel vlees overigens haha)
 
Ziet er prima uit. Net mijn avondeten achter de kiezen en hier krijg ik al weer honger van. Hoe lang had je er over gedaan?
 
De kern van t vlees was overigens -1 toen ik begon. Met zo’n low en slow sessie zal dit denk ik niet veel uitmaken toch? Waarschijnlijk zelfs bevorderlijk voor de rook ring. (Hoewel ik bewust maar een kleine chunk appel heb gebruikt. De vrouw hier houdt niet van teveel rooksmaak. Ook niet van veel vlees overigens haha)
Dan bof jij maar, gefeliciteerd met je sticker. ;)
 
Mooi gelukt
Bereiding kan je bij een ander draadje kunnen plaatsen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan