BasBQ
Beef en Steak

Kleine Entrecote

 
 
 

SAN-RHN

Stoker
Berichten
273
Afgelopen weekend druk met van alles geweest, maar gelukkig ook nog tijd gehad om even langs de Hanos te rijden. Daar een stuk entrecote gevonden van iets meer dan 1KG. Heel mooi stuk vlees, thuis hebben we die in 2 grote steaks gesneden.
Steak1.jpg

De steaks gingen we op de kleine Weber langzaam op een kern van 48 graden laten komen om ze daarna een mooie sear te geven.
Steak2.jpg


Omdat de steaks best dik waren duurde het nog best lang voordat de temp van 48 bereikt was, daarna het vuur wat opgestookt voor de mooie korst.
Steak3.jpg

Dan even in de alu folie laten rusten.
Steak5.jpg


Daarna tijd om aan te snijden en te eten! Het mes glijdt door het vlees, dan weet je al dat het super mals is! Voor mij had de binnenkant iets roder gemogen, maar voor de dames aan tafel was dit de perfecte garing. Dames blij, dus ik ook blij :) Het was heerlijk!
Steak6.jpg


Bedankt voor het kijken!
 
dat is toch een heerlijk stukje vlees man!
lust ik
 
Lekker hoor z’n dikke steak. Balen dat ie iets te ver door is. Maar dat mag de pret niet drukken toch.
 
Lekker hoor z’n dikke steak. Balen dat ie iets te ver door is. Maar dat mag de pret niet drukken toch.
Ja had iets 'roder' gemogen. We maakte ze op een oude Weber, met eigenlijk iets te weinig vuur eronder voor een snelle sear. Een mooie sear duurde iets langer, waardoor de kern temp iets te hoog werd. Maar zoals ik al vertelde, de dames aan tafel hebben er meer van gegeten dan normaal, dus in algemeen belang was het heel goed!
 
Je kon gelukkig diegene kiezen die het minst door was.
 
Ja had iets 'roder' gemogen. We maakte ze op een oude Weber, met eigenlijk iets te weinig vuur eronder voor een snelle sear. Een mooie sear duurde iets langer, waardoor de kern temp iets te hoog werd. Maar zoals ik al vertelde, de dames aan tafel hebben er meer van gegeten dan normaal, dus in algemeen belang was het heel goed!

Ok. Dat is balen. Ik moet nog steeds eens een steak grillen op een firestarter. Houtskool er in en aanjagen. Het binnenste rooster van het GBS systeem er op en grillen maar. Dat zal geloof ik wel een boel hitte hebben
 
Terug
Bovenaan Onderaan