BasBQ
Beef en Steak

KJ vuurring verbogen

 
 
 

Kiwietje

Stoker
Berichten
308
Hallo allen,

Vandaag even mijn kamado joe gedemonteerd om overal de as weg te vegen. Nu viel me op dat een aantal delen van de firebox al niet zo lekker meer in de ring zaten. Bij het demonteren bleek de ijzeren ring goed te zijn verbogen.

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Valt dit onder de garantie?
20210606_172540.jpg
 
Zal door de hitte zijn gekomen. Plank erop en recht duwen, niet er op gaan staan.
 
komt meer voor. onder garantie krijg je een nieuwe en ondertussen deze recht plooien
 
@Free_ltd Op jouw advies toch aangemeld bij KJ, ze deden helemaal niet moeilijk en sturen meteen een nieuwe op. Inmiddels zit de oude ring er weer 'redelijk' op en houdt alles weer bij elkaar, maar toch fijn dat ik een nieuwe ontvang omdat ik niet weet hoelang dit zou blijft.
 
@Kiwietje Ik heb ook al een verbogen ring gehad. Bij mij is het gebeurd na het pizza bakken. Dit komt dus vaker voor en gelukkig wordt het snel opgelost.

Wat mij nog niet helemaal duidelijk is of dit een productie dingetje is of een design fout. Het komt vaker voor maar ook op het internet is het aantal klachten mijn inziens redelijk beperkt (in tegenstelling tot de topvent). Dan kan het misschien komen door bepaalde spanningen in het materiaal die er niet goed zijn uitgehaald. Tijdens zoiets als pizza bakken gloei je het materiaal waardoor het zachter wordt en de spanning er ineens uitkomt.
 
Hoe "strak" zit die ring bij jullie? Ik ga regelmatig tot temperaturen van 400+ graden en heb hier voor zover ik weet geen last van. Het valt me wel op dat alles redelijk "los" maar stevig in elkaar zit. Alle onderdelen zitten dus vaat, maar hebben de nodige speling om uit te zetten bij opwarming.
Wat ik wel doe na hoge temps, is de kamado in stappen af te koelen ipv na een pizza run direct alles dicht te zetten.
 
Hoe "strak" zit die ring bij jullie? Ik ga regelmatig tot temperaturen van 400+ graden en heb hier voor zover ik weet geen last van. Het valt me wel op dat alles redelijk "los" maar stevig in elkaar zit. Alle onderdelen zitten dus vaat, maar hebben de nodige speling om uit te zetten bij opwarming.
Wat ik wel doe na hoge temps, is de kamado in stappen af te koelen ipv na een pizza run direct alles dicht te zetten.
Bij mij zit hij ongeveer zoals jij omschrijft: niet strak, maar het houdt de boel bij elkaar. Goede tip om na hete sessies zoals bij pizza niet meteen de luchtschuiven dicht te zetten. Ga ik proberen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan