Beef en Steak

Kippie voor tokkie

OmeSlikkum

Kooltjesharker
Hoi. Ik had hem al gepost in een ander topic maar toen ging het om mijn nieuwe chicken setter. Maar ik begreep dat er een badge te halen valt dus nog even hier de foto’s van mijn bcc
7937ac6ffcc5c8cd205585772e25c4c8.jpg

59d0e47bf4358a4eb9ce8235efc4406d.jpg

Voldoet dit voor de badge?

Nerd on a bbq (or two)
Grill guru elite large
Grill guru elite compact
Cobb

Het is wel een heel summiere beschrijving maar vooruit. Welkom bij de Tokkies.

Het is wel een heel summiere beschrijving maar vooruit. Welkom bij de Tokkies.

Oh sorry. Dan bij deze. Twee weken geleden heb ik een chicken setter gekocht en die moest natuurlijk meteen uitgeprobeerd worden.

Bij de Makro een mooi mais kippetje mee genomen. Ingesmeerd met een beetje olie en een lekkere rub van dryrub erop gesmeerd. En ik heb toen de kip een uur terug in de koelkast geplaatst.

De bbq opgestookt naar 170 graden en voor het rook gedeelte heb ik twee blokjes beukenhout gebruikt. Een direct op de hete kooltjes. En een er naast op nog nieuwe kooltjes om te proberen langer te roken. Dat lukte deels.

De kip de setter gezet en een bok biertje gebruikt als vocht. De setter op twee rolletjes aluminium folie gezet direct op de plate setter gezet. Thermometer in de borst geplaatst en bij 76 graden was die klaar. Dit duurde iets langer dan een uur.

Lekker sappig. Zeer smakelijk en veel handiger dan het gekloot met echte blikjes

Nerd on a bbq (or two)
Grill guru elite large
Grill guru elite compact
Cobb

Terug
Bovenaan Onderaan