BasBQ
Beef en Steak

Kippengrill tafelblad (houtskool) waar te koop?

Victor-L

Tondelzoeker
Berichten
6
Hoi,

Een collega liet deze week iets moois zien: een kippengrill tafelblad op houtskool. Na wat googlen lijkt het erop dat deze niet meer wordt verkocht. Weet iemand misschien nog een adresje? Het lijkt mij wel een mooie aanvulling. Hij neemt nauwelijks ruimte in beslag en zo wordt een 'beer can chicken' super eenvoudig om te maken. Hieronder een foto van zo'n exemplaar die op stroom werkt. Ik zoek dus zoiets op houtskool. Iemand een tip?


890x1200.jpg


890x1200.jpg
 
Laatst bewerkt:
Eerste gedachte was: gaaf!
Tweede gedachte is: misschien maar goed dat we m niet kunnen kopen. Een bak met brandende houtskool op mn houten tafel, in huis… mwa.. hahaha
 
Waarom geen spit voor je bbq
 
Misschien is het met deze toestellen gelopen zoals met de cowboy steak toestellen, dat was een mini spit voor op tafel dat werkte op brandgel. Is na een tijd door de overheid verboden te verkopen wegens te gevaarlijk zogezegd (hier in Belgie althans)

 
Eerste gedachte was: gaaf!
Tweede gedachte is: misschien maar goed dat we m niet kunnen kopen. Een bak met brandende houtskool op mn houten tafel, in huis… mwa.. hahaha
Je kan hem toch ook buiten op tafel zetten als je rooster te vol dreigt te raken ? je zet je gewone bbq tenslotte ook niet binnen naast de eettafel ;)
 
Het lijkt erop Aevin :). Spit voor de bbq is ook mijn plan B. Klinkt logisch (jammer maar helaas) wat betreft dat brandgevaar. Het zag er gaaf uit, maar het wordt dus waarschijnlijk toch een 'saai' weber rotisserie hihi. Na wat zoeken heb ik onderstaande gevonden als beste referentie:
9200000076364760_2.jpg
1353_DSC01604_1.jpg
124x93.jpg
 
Laatst bewerkt:
Het lijkt erop Aevin :). Spit voor de bbq is ook mijn plan B. Klinkt logisch (jammer maar helaas) wat betreft dat brandgevaar. Het zag er gaaf uit, maar het wordt dus waarschijnlijk toch een 'saai' weber rotisserie hihi. Na wat zoeken heb ik onderstaande gevonden als beste referentie:
Bekijk bijlage 50039Bekijk bijlage 50040Bekijk bijlage 50038
Opzich grappig maar vrij nutteloos als je een q hebt waar een spit op kan , en vraag me af hoe goed dit blijft draaien omdat dit met hitte moet en geen motor en dat er aanslag vet in de draaiende delen komen . En doordat hij verticaal draaiende is druipt het vet er meteen af terwijl als je een spit hebt het vet er mee om draait .
Maar zoek je een compacte spit voor op tafel .
Is een wga met spit ook een optie.
Screenshot_20230227_094150_Samsung Internet.jpg
 
Op basis van alle reacties zojuist de rotisserie voor de weber master touch besteld. Dat lijkt de beste en veiligste optie. We willen hier thuis ook niet dat de tafel in de fik vliegt en zoals Rdj aangeeft de boel onder het vet zit als je klaar bent. Dank voor het meedenken!
 
Soms kun je dit soort specifiekere kookapparatuur ook vinden bij winkels die professionele horeca apparatuur verkopen, dus dat is misschien ook nog een tip. Dat soort winkels heeft vaak echt van alles in het assortiment zitten. Ik heb laatst bijvoorbeeld ook een mooie vleesthermometer gevonden, waar ik met name deze zomer veel gebruik van ga maken. Op die manier heb ik overigens ook andere apparatuur voor in de keuken gevonden, zoals een vacuümmachine en verpakkingsmateriaal. De prijzen zijn meestal ook best wel prima.
 
Terug
Bovenaan Onderaan