BasBQ
Beef en Steak

Kippendijen cake

 
 

Fokkie

Vuurmaker
Berichten
52
Vandaag geprobeerd een Kippendijen cake te maken. Met een andere vulling ivm mijn vrouw lust geen ui en paprika

Vulling Kippendijen cake:
Speklapjes
Kippendijen
Wortel
Courgette
Bosui (lust ze wel)
Geraspte kaas
Knoflook
Spekreepjes
Champignons

Na alles in elkaar geknutseld te hebben
De kamado aan gestoken op ongeveer 120 graden liep helaas nog door naar 135 graden.

Op 55 graden kern temperatuur de cake uit het blik gehaald. En toen door laten garen naar 80 graden.

Het eindresultaat mocht er wezen vond het zelf niet zo heel lekker de wortel was nog een beetje hard. Maar mijn vrouw en schoonouders hebben er van genoten

IMG_9142.jpeg


IMG_9143.jpeg


IMG_9144.jpeg


IMG_9149.jpeg


9D0764C7-A8E0-4439-B775-A2E178103150.jpeg


IMG_9151.jpeg


IMG_9152.jpeg


IMG_9153.jpeg
 
Geen ui is volgens mij wel een vrouwen dingetje maar geen paprika? Ziet er lekker uit man. Over die schutting... Er zitten wieltjes onder toch? ;)
 
Ja stond in het begin naast de schutting ivm met rookhout en daarna weer onder de overkapping gerold 🤔😂
 
Ja stond in het begin naast de schutting ivm met rookhout en daarna weer onder de overkapping gerold 🤔😂
Dat bedoel ik voordat mensen weer wat gaan denken. Ik doe dat namelijk ook. Vinden de buren wel zo aardig ;)
 
Ik wil de rook niet onder de overkapping hebben en de buren klagen niet.
 
Nee dat snap ik. Om te roken verplaats ik de Kamado naar een andere plek in de tuin (is niet zo groot) zodat de buren er zo min mogelijk "last" van hebben. Na het roken verplaats ik hem naar een plek waar ik hem in de gaten kan houden. Alleen met het maken van foto's kan het wat "raar" overkomen want de achtergrond is net ff wat anders. Dat bedoelde ik met mijn opmerking eigenlijk
 
Terug
Bovenaan Onderaan