BasBQ
Beef en Steak

Kippendij rollade en bloemkool (mislukt)

 
 
 

Robert Z

Stoker
Berichten
461
In de vriezer lag nog een rollade, een kippendij rollade. Super lekker uit de oven maar nog lekkerder van de bbq. Deze opgestookt naar 180 graden en de rollade erop gedaan.
En ik had onlangs een recept gelezen van Jord Althuizen en dat betrof de geroosterde bloemkool. Mijn kruidenkast is redelijk up to date en kon de bloemkool even koken in de kruiden en daarna volgens recept op de bbq indirect
A1E2546D-23A5-43B4-A879-555FA2024200.jpeg

Was erg leuk om te doen! De rollade lag al even op de gril, toen deze de 60 graden had bereikt heb ik die bloemkool erbij gedaan.
D9926BB7-96BD-495F-843E-BAEE432487B5.jpeg

Ook heb ik het sausje gemaakt, maar deze heb ik te vroeg warm gemaakt, en te veel ingedikt, de kokos smaak was wat vervlogen.
E8B3738A-2D00-4AFF-885F-4FEAA1603FC1.jpeg

Maar wat heb ik een fout gemaakt! In plaats van een mooi mild stukje beuken hout heb ik een blokje eiken hout erbij gegooid. De rollade kon dit prima hebben maar die bloemkool was helemaal verpest. Net een hap uit een asbak. Zo jammer!!
uiteindelijk was er genoeg als bij gerecht naast het vlees. En hebben we nog smakelijk gegeten.
1B580187-5FA4-46F2-9CC1-244D1D6F9728.jpeg
CA903770-B83F-448E-8D2C-231995B0891F.jpeg
 
De rollade ziet er prima uit. Zie de bloemkool als een leerpunt voor de volgende keer ;)
 
Laatst bewerkt:
Ziet er heerlijk uit jammer van de bloemkool


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
 
Is en blijft jammer. Zelfs van een bloemkool. Waardering dat je ons deelgenoot maakt van dit leerpunt.
Ik hoop dat je wel hebt mogen genieten van de kipdij rollade.
 
Bedankt voor het delen! Successen zijn welkom, maar ook als het eens tegenzit👌🏼.
De rollade ziet er erg smakelijk uit !
 
Wist niet dat eik iets kon verpesten. Zeker in acht nemen. Ziet er wel allemaal heel lekker uit.
 
Niks te kort gekomen als ik de foto van de tafel eens bekijk
Lekker allemaal en rollade ziet er goed uit

Het mooie Is, is dat je nu die bloemkool nog een keer moet proberen 🥳☺️
 
Vertellen over dat wat niet goed ging, is leerzamer dan verhalen over succes. Het ziet er overigens erg lekker uit!
 
Op de foto ziet alles er goed uit
Gelukkig heeft het belangrijkste gesmaakt 😊
 
Bedankt voor het delen Robert, dat is het mooie, als je had gezegd dat het heerlijk was had ik je op grond van de foto's zonder meer geloofd! Als ik dan toch kan bijdragen aan je leerpunten, ik vermoed dat eik of beuken niet de wereld van verschil geven. Ik vermoed dat de groente door het hoge aandeel water gewoon extra vatbaar is voor rook. Dus wellicht de volgende keer alleen de eerste fase - kippendij rollade - wat rook geven en daarna de bloemkool alleen nog maar laten garen. Door de neutrale houtskool die resteert pakt de bloemkool vast ook al genoeg rooksmaak op.

Veel succes de volgende keer!
 
Bedankt voor het delen Robert, dat is het mooie, als je had gezegd dat het heerlijk was had ik je op grond van de foto's zonder meer geloofd! Als ik dan toch kan bijdragen aan je leerpunten, ik vermoed dat eik of beuken niet de wereld van verschil geven. Ik vermoed dat de groente door het hoge aandeel water gewoon extra vatbaar is voor rook. Dus wellicht de volgende keer alleen de eerste fase - kippendij rollade - wat rook geven en daarna de bloemkool alleen nog maar laten garen. Door de neutrale houtskool die resteert pakt de bloemkool vast ook al genoeg rooksmaak op.

Veel succes de volgende keer!
Thanks voor je aanvulling, ik kan het dan ook alleen maar met je eens zijn. 👍🏼
 
Mooi gerecht hoor zo. Kip is natuurlijk veel lekkerder van de BBQ. Ziet er allemaal heerlijk uit.
Jammer dat de bloemkool teveel rook heeft opgepikt. Ik heb dat ooit eens gehad met afgrillen van een stukje vlees. Ik hah voor het gemak de groentes op de Q laten liggen. Dat was een zure les. Alle groentes waren niet meet te eten door de aanslag van de vetdamp die vrij kwam bij het grillen. Maar nu heb je iig weer een excuus om de Q nog eens aan te steken en eea over te gaan doen
 
Terug
Bovenaan Onderaan