BasBQ
Beef en Steak

Kippedijen voor moederdag

 

SponZ

Pitmaster
Berichten
623
Tja , en dan is het moederdag en partnerlief had geen zin om te koken. Gelukkig hadden we nog wat kippedijen liggen en aangezien ik een tip kreeg van een forumgenoot (dank Sander72) om kippedijen in een wrap te gebruiken met een gevaarlijk lekkere saus werd dat het gerecht .
Eerst maar een marinade gemaakt van knoflook, olie, sesamolie, chiliflakes, hoisin saus, 5 kruiden poeder en sojasaus. Daar de getrimde kippedijen in laten zakken en voor een paar uur weggezet. Inmiddels was Max een rondje aan het rijden dus dat wilde ik wel even bekijken. Biertje erbij, je weet wel: mannendingen doen.
Daarna vuur aan, tot 200 graden en kip laten garen boven het vuur.
lekker bakken.jpg


Kip was snel klaar , dus ik had niet zo veel tijd om de wrap vulling te snijden. Beetje komkommer, tomaat, uitje, paprika,creme fraiche en meer van die dingen. En natuurlijk de saus!

feestmaal.jpg



Dit ging er allemaal op, in,bij en onder.

Het eindresultaat voor we gingen vouwen zag er zo uit.
resultaat.jpg


Het was even testen hoeveel saus erop moest want de creme fraiche neutraliseerde toch wel wat scherpte maar wat een overheerlijke wraps stonden er op tafel. Zelfs de moeilijkste eter (zoonlief) zei dat ik dit wel vaker moest maken. Een mooie rose maakte deze eenvoudige maaltijd af. Partner blij, zoonlief tevreden en ik moet nieuwe kippedijen halen......
 
Mooie kippendijen, doen het altijd goed! lekker wrappie 😋
 
Ziet er goed uit. 👍
 
Kippendijen, altijd lekker, mooi goudbruin korstje en lekker juicy van binnen.
 
Heerlijk.
Na kippendijen nooit meer kipfilet.
 
Soms heb je helemaal niet veel nodig om heerlijk te genieten.
 
Soms heb je helemaal niet veel nodig om heerlijk te genieten.
Ik was inderdaad positief verrast door de eenvoud en het resultaat. Partner en kind waren ook zeer enthousiast. Nadeel is dat we in een restaurant geen wraps meer bestellen omdat dat tegen gaat vallen 🥴
 
Soms heb je helemaal niet veel nodig om heerlijk te genieten.
Ik was inderdaad positief verrast door de eenvoud en het resultaat. Partner en kind waren ook zeer enthousiast. Nadeel is dat we in een restaurant geen wraps meer bestellen omdat dat tegen gaat vallen 🥴
Heerlijk.
Na kippendijen nooit meer kipfilet.

Ssssst…. Niet verder vertellen ! Straks worden de dijen duurder dan de filets🤫
 
Ziet er top uit, ben nu wel benieuwd naar die gevaarlijk lekkere saus. Tipje van de sluier?
 
Ligt er lekker bij op’t wrapje

Vriendin is niet gek op kippedijen maar ga ze toch echt wel maken 😁
 
Dank voor de inspiratie, vanavond mijn eigen variant gemaakt met Libanees platbrood.

Screenshot_20210514-202913.jpg


IMG_20210514_191658.jpg


IMG_20210514_190225.jpg
 
Lekker Olaf, spannendste klusje is altijd om die wrap dicht te rollen, alles er in te passen en dan niets te morsen... haha, lekker hapje hoor!
 
Lekker Olaf, spannendste klusje is altijd om die wrap dicht te rollen, alles er in te passen en dan niets te morsen... haha, lekker hapje hoor!
Sander, die laatste foto was een beetje een overzichtsfoto. Ik vond het gerecht wel kleurrijk met die rode ui en zo.
Ik maak er altijd een sport van om er zoveel mogelijk in te proppen, zodat de wrap nog net dicht kan. Dit eet ik ook alleen samen met het gezin, het eten zonder te morsen werkt bij mij niet😜 Wraps eten en morsen hoort bij elkaar😂
 
Terug
Bovenaan Onderaan