BasBQ
Beef en Steak

Kiplekker Kippetje (kluifjes) "kipfliebertje"

 
 
 
 
 

Jet

Gemarineerd
Berichten
1.773
Weer een gevalletje oud recept.
Ooit bij een pot Calvé Mayonaise zat zo'n opgevouwen fliebertje op het dekseltje geplakt.
Normaal gesproken verdwijnen die in de prullenbak, maar deze keer eens bekeken wat Calvé mij te bieden had.
Daar zag ik dit recept, Kip met Mayonaise, wie verzint dat, maar verder lezend zag ik ook KAAS :love: als ingrediënt.
Heb ik jullie ooit wel eens verteld dat ik dol ben op kaas?
Toentertijd gemaakt met kipkluifjes en het was verassend lekker.
Heerlijk malse/sappige kippetjes met een krokant jasje. MAAR zo'n klein fliebertje raakt snel zoek tussen al die recepten.
Toevallig kwam ik hem afgelopen week weer tegen toen ik een ander recept zocht. We hadden nog kipkluifjes in de vriezer liggen dus gelijk besloten om ze te gaan maken. De paneermeel vervangen door panko en deze eerst even in een droge koekenpan geroosterd.
Wij zijn niet van de kip, patat en appelmoes, dus ipv. appelmoes een gemengde salade.
Het was weer heerlijk, en het fliebertje op een duidelijk vindbare plek opgeborgen in de receptenmap.

DSC_1047.JPG
DSC_0954.JPG
DSC_0958.JPG
DSC_0962.JPG
DSC_0969.JPG
DSC_0975.JPG
DSC_0977.JPG
DSC_0979.JPG
DSC_0984.JPG
DSC_0986.JPG
DSC_0991.JPG
DSC_0988.JPG
 
Die zien er zalig uit zo, lekker met frietjes en sla.
Proef je ook nog wat van de Q terug aan de friet?

het fliebertje is nu digitaal terug te vinden 😉
 
  • Leuk
Waarderingen: Jet
Mijn eerste gedachte Was: ook de kipkluifjes gratis?
Maar nee, een eerlijk heerlijk recept. Nu zijn kipkluifjes natuurlijk ontzettend lekker, maar deze variant spreekt mij erg aan om ze nog lekkerder te maken
Dank voor het delen Jet.

PS
Tis wel een klein fliebertje hoor, met die €2 ernaast ter vergelijk.
Snap dat je hem ff kwijt was
 
  • Leuk
Waarderingen: Jet
Dat lust ik ook wel. Lekker. Zal hem eens opschrijven. 😋
 
  • Leuk
Waarderingen: Jet
Mooi gerecht. Hoe zijn de frites? Ovenfriet? Temperatuur 175 gr ?
 
  • Leuk
Waarderingen: Jet
Ja lust ik. Heb eigenlijk nog nooit krokante kipkkuifjes gemaakt. Ga ik zeker doen.... Met zelf gemaakte appelmoes 😋😋😋
 
  • Leuk
Waarderingen: Jet
Jullie zijn lekker op dreef mijn todo lijst weer optevullen...Top 😆
 
  • Leuk
Waarderingen: Jet
en het fliebertje op een duidelijk vindbare plek opgeborgen in de receptenmap
De recepten map van Jet en Ewald.. Reden om naar het westen te rijden zeg.
Wat ziet dit er fantastisch uit. Ik snap nog steeds niet hoe het zo mooi krokant eruit kan komen.

De Melanzane net af gestreept op de to do, deze komt er weer bij, Jet. Je wordt bedankt.. Zo komen we er nooit doorheen. :p

Ik zet op de lijst: Jet's kip fliebertje.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jet
Mooi gerecht. Hoe zijn de frites? Ovenfriet? Temperatuur 175 gr ?

Het zijn gewoon verse Franse frietjes uit het koelvak van Jumbo, wij vinden ze heerlijk maar we husselen ze eerst door gesmolten eendenvet en daarna gaan ze 40/50 minuten op de bbq bij 200/220 graden Celsius.
Wij hebben geen frituurpan of airfryer en zijn maar met z'n tweetjes dus dit kan gewoon meeliften met de rest, heb je 3 hongerige pubers thuis dan zou ik de patat gewoon in de friteuse of airfryer bakken ;)
 
De recepten map van Jet en Ewald.. Reden om naar het westen te rijden zeg.
Wat ziet dit er fantastisch uit. Ik snap nog steeds niet hoe het zo mooi krokant eruit kan komen.

De Melanzane net af gestreept op de to do, deze komt er weer bij, Jet. Je wordt bedankt.. Zo komen we er nooit doorheen. :p

Ik zet op de lijst: Jet's kip fliebertje.

Ewald en ik hebben ieder onze eigen recepten mappen 😜 hij 3 en ik 2.

Het krokante komt denk ik door het vet in de mayonaise en we hebben de panko eerst voor geroosterd in een droge koekenpan, iemand deed dat ook in een recept met spruitjes 🤪 en dat is ons heel goed bevallen.

Aan de achterkant van het fliebertje staat ook nog een leuk receptje, "tover partjes" dat is met aardappelpartjes, die gaan we binnenkort ook weer eens maken, natuurlijk zal ik foto's en een topic hier van plaatsen.
 
Ziet er heeeerlijk uit! 👌🏻🤤
Even een domme vraag van mijn kant, een kip heeft nu eenmaal vleugels zoals ze zijn, maar waar haal je deze halve vleugeltjes? (Zonder het andere deel zeg maar)
 
Ziet er heeeerlijk uit! 👌🏻🤤
Even een domme vraag van mijn kant, een kip heeft nu eenmaal vleugels zoals ze zijn, maar waar haal je deze halve vleugeltjes? (Zonder het andere deel zeg maar)

Die halen we bij de poelier, daar kun je kiezen welke je wilt, je kunt kiezen uit kipkluifjes, deze platte of kipdrumettes, die met het knotsje.
 
Mijn collega kijkt wel eens op dit forum maar is geen lid. Ik moest je bedanken namens hem, @Jet !

Weer iets gestegen in de to do.

EF1E7C73-F91D-49F3-B18E-563E317D2EAF.jpeg


8A89D47E-DE64-462B-AF65-9A6E1B01B2E6.jpeg


0BD8C3FD-308C-4906-BDB7-AF7526D1EAB2.jpeg


7189E616-86DB-4A37-9A9F-1826C2935FA0.jpeg
 
Laatst bewerkt:
  • Geweldig
Waarderingen: Jet
Geweldig dit 🤣 nou doe je collega maar de groeten terug en zeg hem maar dat zijn kipkluifje er schitterend 🤩 uitzien en ik blij ben dat hij ze lekker vond.
 
Terug
Bovenaan Onderaan