BasBQ
Beef en Steak

Kipkluivies...

MarcH

Kooltjesharker
Berichten
142
Vandaag was het weer eens tijd voor kipkluifjes op de bbq. Niet te veel gedoe, 20 kluifjes droog gedept, bestrooid met rub aan alle kanten en daarna met het velletje omhoog nog een paar uurtjes drogen in de koelkast. Toen de weber opgestart met 3/4 volle starter, leeg gegooid in 2 mandjes en deze in het midden gezet als een vortex, maar dan niet... Kluifjes er om heen, stukje appelhout boven de kolen, na 25 minuten ofzo door de saus getrokken en nog even terug direct boven het vuur en nog kort er naast. Super lekker! Gegeten met maïskolven en paprika van de weber plancha insert.
f91470cc06a15f32b5a1782a9c0ffb95.jpg
a85891363e468382415ec16588fe57ac.jpg
badae40d5335d815d64ce46d0582ea18.jpg
43e972c643c44bfae5417390de8dcf0c.jpg
 
Ah fantastisch, hier hou ik van, niet teveel gedoe en toch lekker eten

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
heerlijk. kipkluifjes altijd lekker
 
Mijn vrouw zei dat ze het de lekkerste kipkluifjes vond die ze ooit had gegeten, maar zij is een wel een beetje gek. Maar ze waren idd fucking lekker
 
Dat zijn hele mooie kluivies ;)
 
Lekkere kluifjes geworden. Groente ziet er ook lekker uit
Waarom terug de koelkast in?
 
Oh, beetje zo'n ding dat je veel gasten ziet doen op YouTube, met als doel de kluivies wat verder te laten drogen voor ze het vuur op gaan. Dan zou je een knapperiger vel krijgen. Zelfs al gooi je ze daarna in de saus. Nou idd, dat heeft voor zover ik weet geen effect. Maar wel goed wellicht als je ze alleen in de rub zet, denk ik.
Op een gegeven moment blijft er een soort samenraapsel in m'n hoofd achter van alles dat ik heb gezien en gelezen. En daar maak ik dan een plan mee en dan heb ik er altijd wel iets tussen zitten dat nergens op slaat of niet handig is etc
 
lekkere kluifjes had ik wel mee willen doen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Oh, beetje zo'n ding dat je veel gasten ziet doen op YouTube, met als doel de kluivies wat verder te laten drogen voor ze het vuur op gaan. Dan zou je een knapperiger vel krijgen. Zelfs al gooi je ze daarna in de saus. Nou idd, dat heeft voor zover ik weet geen effect. Maar wel goed wellicht als je ze alleen in de rub zet, denk ik.
Op een gegeven moment blijft er een soort samenraapsel in m'n hoofd achter van alles dat ik heb gezien en gelezen. En daar maak ik dan een plan mee en dan heb ik er altijd wel iets tussen zitten dat nergens op slaat of niet handig is etc

Fijn he al die verschillende (voor) bereidingen op YouTube 😁
 
Hahaha ja en nee... Uiteindelijk leer je het meest door gewoon in het diepe te springen, met het plan dat je hebt bedacht adh van externe info en te zien wat werkt en niet. Uiteraard zijn er ook talloze complete recepten en bereidingswijzen, maar niet altijd exact voor wat ik op dat moment wil. Maar elk excuus om dat ding aan te steken is een geldige!
 
Lekker hoor. Kip van de Q is goud. Super lekker.
 
Geweldige lading kluifjes. Niets mis mee om deze te verorberen.
:giggle:

En ook hier geldt: vanuit alle samenraapsels (al of niet in het hoofd) is middels de DMW methode de sprong in het diepe het beste.
Ervaringen opschrijven en mogelijk volgende keer verbeteren.
 
Geweldige lading kluifjes. Niets mis mee om deze te verorberen.
:giggle:

En ook hier geldt: vanuit alle samenraapsels (al of niet in het hoofd) is middels de DMW methode de sprong in het diepe het beste.
Ervaringen opschrijven en mogelijk volgende keer verbeteren.
DMW: Doe Maar Wat? Hahaha sorry, geen idee.
 
Ah ok, dus toch. Maar idd, gewoon doen en genieten. Hoewel, in het begin vond ik dat wel lastig. Omdat ik meestal dat deed als we eters hadden. Ik wist een soort van wat ik moest doen, maar bbq loopt vaak toch anders dan je hoopt. Dus stress. Mss ook niet zo handig....nieuwe Weber, nieuwe recepten en eters. Maar de uitdaging is leuk
 
Ah ok, dus toch. Maar idd, gewoon doen en genieten. Hoewel, in het begin vond ik dat wel lastig. Omdat ik meestal dat deed als we eters hadden. Ik wist een soort van wat ik moest doen, maar bbq loopt vaak toch anders dan je hoopt. Dus stress. Mss ook niet zo handig....nieuwe Weber, nieuwe recepten en eters. Maar de uitdaging is leuk
Klopt. Ga ervan uit dat niet alles kan lukken. Levert alleen stress op. En als het, naar oordeel van de kok, niet top is. Gewoon uitleggen wat er mis is gegaan. Je zult zien, tegen de tijd dat jij aan kan schuiven is de tafel al goed leeg geknaagt. ;)
 
Klopt. Ga ervan uit dat niet alles kan lukken. Levert alleen stress op. En als het, naar oordeel van de kok, niet top is. Gewoon uitleggen wat er mis is gegaan. Je zult zien, tegen de tijd dat jij aan kan schuiven is de tafel al goed leeg geknaagt. ;)
Ja, dat uitleggen zijn ze onze buren /vrienden inmiddels van me gewend. Moeten ze altijd om lachen, niet nodig, want ze vinden het toch steeds heerlijk. Alleen ik ben perfectionist. Maar inmiddels weet ik ook een beetje wat de weber kan en wat ik er mee kan, dus ik sta wel te genieten als alles draait.
 
Terug
Bovenaan Onderaan