Beef en Steak

Kip aan het spit

Ridevi71

Forum Meubilair
Beste bbq collega's

Al een tijdje in het bezit van een draaispit, en daar hebben we behoorlijk veel plezier van.
Maar wat maak je als eerste aan het spit? Juist, kip aan het spit!

Nou, das hier dus niet gelukt. In de tijd dat ik die spit heb al zoveel lekkere dingen voorbij zien komen
die we dan maar zsm op het spit gemaakt hebben. Met als gevolg dat die kip maar moest wachten.
Tot gisteren.

Eigenlijk niets bijzonders gedaan, maar wel enkele uren van tevoren het huidje van de kip met zout ingesmeerd en ingeprikt.
Voor het rubben afgespoeld, de huid losgemaakt in toen ingerubt.
Vervolgens op 180-200gr aan het spit. En wat denk je: het huidje was knapperig  :)
Eerlijk is eerlijk, niet overal en op sommige plaatsen mocht het iets meer zijn. Maar ben dus op de goede weg

De pic's

49UADbt.jpg

426m5m8.jpg

unEaAVL.jpg

Hydrateren zegt mijn dokter
daagem0.jpg

De boel een beetje opbinden
CagUHDY.jpg

4jOCMqT.jpg

Had ik al gezegd dat het kipje gerookt is met perenhout?
IHeseQ9.jpg

4iQKTAh.jpg

Hoe mooi kan een kip zijn
ewU68rW.jpg

84TmWPS.jpg

Lekker makkelijk met naanbroodjes en salade van gisteren. Wat frietjes voor onze dochter erbij
7xvsR10.jpg

Left-over gaat later bij de nasi. Niets weggooien.  B-)
PvjaXhr.jpg

Uitbuiken bij een ondergaand zonnetje (op advies van mijn dokter, iets met hydrateren). Life is good
JJeHKv7.jpg

Ik denk niet dat kip nog op een andere manier bereidt gaat worden. Hij was super.

Dank voor het kijken

Rick

Lekker joh, ik ben helemaal niet zo van de hele kippen, maar van het spit zijn ze waanzinnig lekker. Zeker zo'n mooie Label Rouge zwartpootkip. Zit veel meer smaak aan dan de standaard kip.

Ps diepvries aan het opruimen

Frietjes voor de dochter... Tuurlijk Rick.  :P

Ziet er heerlijk uit en met een lekker biertje als afsluiter kon de avond niet meer kapot denk ik.

Lekker zo! Van 't spit blijft top ;)

Lekker kippie hoor. Wat moet je toch zonde spit en bier
Lekker gegeten Rick. Ziet er goed uit

Zo te zien linksdraaiende kip, probeer eens rechtsdraaiende,  die zijn nog lekkerder

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

Terug
Bovenaan Onderaan