BasBQ
Beef en Steak

Kebab it is

 
 

Kaspa

Kooltjesharker
Berichten
127
Dag allen,

Omdat het to do lijstje sinds de aanmelding op dit forum alleen maar groeit wat het vandaag tijd om iets af te strepen. Enige tijd geleden had ik een filmpje van Ralph de Kok gezien over kebab. Dit als inspiratie gebruikt en verder mijn eigen draai aan het recept gegeven met veelal ingrediënten die we nog in huis hadden. Daarbij kook ik meestal op gevoel dus de eenheden zijn een leidraad.

Kebab:
500 gram langsgehakt.
1 tl ras el hanout
1 tl paprika poeder
1 teentje knoflook fijngehakt
1 el fijngehakte verse koriander
1 el fijngehakte verse munt
zout en peper naar smaak

Alles mengen en aan de spiezen geknepen.
IMG_3623.jpeg


IMG_3630.jpeg



Ondertussen de bbq aangestoken en de tzatziki gemaakt:

Tzatziki
halve bak volle kwark
1 el verse munt
Halve komkommer geschild, geraspt en uitgeknepen
1 teentje knoflook fijngehakt
Sap en rasp van een halve biologische citroen
zout en peper naar smaak

IMG_3624.jpeg
IMG_3632.jpeg


(ik weet het, het bbq meubel heeft zijn beste tijd gehad maar er is een nieuwe in de maakt dus ik red me hier nog wel even mee).

Idealiter zijn kebab spieren volgens mij nog iets breder want het koste enige moeite om het vlees te laten blijven zitten. Maar uiteindelijk was daarvan niks te proeven in het eindresultaat.

Tijdens het grillen ook even snel een simpele salade gemaakt van tomaat, komkommer, ui, olijven en feta.
Brood gekocht omdat ik wat krap in de tijd zat.

Bordje opgemaakt en aangevallen. Het was weer een feestje.
En de eerste bbq blooper van dit jaar is een feit. Ik had het rooster schoon gebrand en weg gelegd in de schuur. Keurig met een tang. Alleen was ik 2 minuten later vergeten dat ie heet was toen ik hem toch weer op de bbq wilde leggen (met m'n blote vingers). Gelukkig hebben we standaard hele pure aloë vera in de kast dus gelukkig viel de uiteindelijke schade mee. Maar hopelijk was dit de eerste en laatste keero_Oo_O.

Al met heerlijk bbq sessie gehad.

8C24D02B-7C9D-4360-AB75-D8CE9E024675.jpeg
 
Lieve help, dat ziet et goed uit

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Uw vlees even kneden met een keuken robot bevordert het kleven.
Dan blijft uw vlees beter aan de spies.
 
Dat zijn lekkere spiesen. 😋😋
 
heerlijk. perfect gerecht bij dit mooie weer.
topper
 
Die spiesjes zien er goed uit. Het opgemaakte bordje is helemaal een feestje.
 
Ziet er ontzettend lekker uit. Dit is typisch z’n gerecht dat ik graag eens wil maken maar het steeds vergeet. Moet er toch eens van komen. TNX voor de herinnering. Top
 
Terug
Bovenaan Onderaan