BasBQ
Beef en Steak

Karbonade? Ja Karbonade!

 
 
 

backupdevice

Kooltjesharker
Berichten
215
Zo ging het vandaag . Wat ga je maken vandaag papa? Karbonade ... wat???? Karbonade????? Ja! Karbonade

Hier staat karbonade ver onderaan als lekker vlees en bovenaan als saai vlees.

Ik had mijzelf de uitdaging gegeven om van dit stukje vlees iets lekker te maken.  En wat denk je? Het was lekker!!

Vanmiddag de rib karbonade in de marinade gelegd en een lekker sausje/glaze gemaakt

579a0fdfacc841ef4eb600977acf3eb7.jpg


Daarna de BBQ aangezet en de karbonades eerst boven direct vuur lekker laten sudderen

42de3b7b5d15b79f8722860aef060463.jpg


Daarna naar indirect en de glaze erop

5271687c073ca84899c3749f7333e8b2.jpg


Toen ze klaar waren nog even boven direct vuur en toen waren ze klaar

8cadf5e996d01321a53f2da74c18e663.jpg


Heerlijk!
 
Natuurlijk is Karbonade van de BBQ lekker.
Karbonade van de BBQ staat hier bovenaan de lijst, in de verste verte niet te vergelijken met de versie uit de koekenpan.
Dat zal vast gesmaakt hebben.
 
Ik wil net zeggen, karbonade van de smoker doet het ook errug goed. 

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

 
Denk eerder dat wij verrast waren
 
Niets mis mee, beetje flinke jongens en je hebt een pork rack ;)
 
Hier ook karbonades vandaag maar dan low slow in de stoofpan met verse rode kool en appel
b4d89183b775694171ed4161273d3fad.jpg


Hier liggen 4 karbonades in


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
hmmmm. ook maar eens doen
kan me niet voorstellen dat het niet lekker is
 
Ik snap het helemaal!
Karbonade in de pan en dan net iets te lang op het vuur laten staan. Ziet er grijs en saai uit en als je een hap neemt is het toch droog!  =))
Karbonade op de bbq geeft dat extra grill smaakje eraan en dan een goede marinade en glaze. Tja, dat kan niet anders dan heerlijk zijn! :D
 
Zal wel weer aan mij liggen, maar een mooie rib karbonade met dat gemarmerde vlees... 100 keer lekkerder dan z'n magere haas-vriendje dat nog duurder is ook... dat is na buikspek misschien wel het lekkerste stukje varken dat ik ken. Hoe kan dat nou saai zijn? Ook uit de koekenpan met een lekker krokant randje vind ik het super maar van de grill met een glaze... joepie-de-poepie!
 
Is hier bij mijzelf ook wel favoriet heerlijk en even kluiven krijg de botjes van mijn tafelgenoot ook altijd


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Zien er goed uit hoor, niks mis met een lekkere karbonade je moet er alleen wat mee doen.
 
Karbonade is super. Mooie dikke stuken. Geweldig lekker van de Q. Net als mooie plakken procureur. Lekkere rub er op. En genieten. Zeker met een glaze super
 
Terug
Bovenaan Onderaan