BasBQ
Beef en Steak

Kant en klare Heatermeters ronde 8

 
 
 
 

Nosmo

Gerijpt
Berichten
3.741
Volgens RTL is het BBQ seizoen weer begonnen dus wordt het weer tijd voor een nieuwe ronde Heatermeters.

Het wordt weer V5.0 net als de vorige keer.
Ik ga net zoals de vorige keer complete heatermeters bouwen en ook weer zelfbouw pakketjes samenstellen.

De HM V5.0 heeft als optie om een thermokoppel te gebruiken als pit probe en er komen dus twee pit probe opties, met of zonder thermokoppel. De thermokoppel heeft als voordeel dat de maximale temperatuur hoger ligt (maximaal 500C) , de probes zijn wat robuster en eenvoudiger te verkrijgen. De prijs van de HM is voor de thermokoppel uitvoering wel iets duurder.

Het was bij de eerste serie HM's eigenlijk niet de bedoeling dat er afwijkende bestellingen gedaan konden worden zoals HM's zonder raspberry PI of zonder probes. Omdat er toch een aantal aanvragen voor speciaaltjes kwamen heb ik dat wel gedaan, maar de hele administratie wordt daar erg lastig van en er gaat toch wel erg veel tijd zitten in het controleren en bestellen. Ik maak dus geen speciaaltjes meer!

De mogelijke opties zijn;

- Optie 1: Standaard pre-build HM als complete set maar zonder probes of blower.

Orange-1.jpg


petg-1_1.jpg


- Optie 2: Voor de zelfbouwers, een bouwpakket met alle losse onderdelen die je nodig hebt om een HM V5 printje te bouwen en een kastje. De SMD IC's zitten al op de printjes, de rest van de onderdelen zijn los! Alle andere onderdelen zoals een RPI zul je zelf moeten regelen.

DIY-1.jpg



Optioneel zijn er probes, blowers en adapters voor de blowers bij te bestellen. De prijzen zijn hetzelfde gebleven tov. de vorige ronde.

De prijzen zijn;

De eerste optie komt op ?124,-- of ?130,-- voor de TC versie, excl verzending.
Je krijgt dan een compleet gebouwde HM V5.0 in een 3D geprint kastje inclusief wifistick en een 12V voeding.

De tweede optie kost ?72,-- of ?78,-- voor de TC versie, excl verzending.
Hiervoor krijg je een HM SMD combi printje, de losse elektronische onderdelen voor een HM V5 en een 3D geprint kastje.

De kastjes zijn te krijgen in de volgende kleuren; zwart, oranje en blauw.

Optioneel zijn;
? Een set met 2 probes voor. ?29,--  (Als er een thermokoppel HM of kit wordt besteld is ??n van de probes een thermokoppel.)
? Of een set met 4 probes voor. ?58,--  (Als er een thermokoppel HM of kit wordt besteld is ??n van de probes een thermokoppel.)
? Een Auber 6.5 CFM blower voor. ?58,--  Deze fan past zonder adapter op een WSM.
? Een adapter voor de montage van de blower op een Kamado. ?3,70 Deze zijn in verschillen de maten te krijgen.


Ik ga maximaal 12 Heathermeters bouwen, dit is incl. de DIY kitjes. Inschrijven kan totdat de lijst vol is of tot en met zondag 1 mei.

Bestellen kan alleen hier. Als jullie het formulier ingevuld hebben stuur ik per PB een bevestiging met de totaalprijs en de betalingsgegevens.

Het is ook mogelijk om losse blowers, food probes en thermokoppels te bestellen, dit kan totdat de inschrijving stopt en alleen via een PB.
 
Aanmeldingen Complete HM;
Maccie
denman1710
barts
Mariop911
MarkR
hoeye440
dennis
mabbink
Rakky
spoetnik
Beeckie
Willem1981

Aanmeldingen DIY Kit;
 
Srr alsk dit hier vraag en nie zelf opzoek maar wat is hier voordeel van zo 1?
Ik heb een weber ods en el cheapo.
Ik wil mij een digitale temperatuur meter kopen maar als deze even goed of beter werkt dan ben ik wel ge?nteresseerd.
Mvg Gwenn

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

 
Je kunt een heatermeter prima als digitale thermometer gebruiken, maar het is wel een erg dure optie als je alleen maar de temperatuur wilt meten. Ik denk dat je dan beter voor een Maverick ET 733 kunt gaan.

Een heatermeter is primair bedoeld om automatisch de temperatuur van je BBQ te regelen zodat je bij een lange sessie niet steeds naar je BBQ moet lopen om hem bij te regelen.
 
Ik heb een DIY kitje besteld. De SMT IC's hoef je voor mij niet te solderen, dat is dagelijks werk voor mij.

Wat is het verschil in onderdelen tussen de diy en kant en klare versie behalve het solderen ?
 
Er is geen verschil. Het enige is dat je zelf voor een RPI B+, een micro SD kaart, WIFI adapter en de voeding moet zorgen.

 
Helemaal top! Zeker nu mijn reverse-flow smoker helemaal klaar is :-D
 
Nosmo,

kan je ook een PI 3 of een PI zero gebruiken?
en wat bedoel je met een B+? is dit niet gewoon een Pi 2model B?
en komt er nog een ronde 9? Want de lijst raakt redelijk snel vol, en ik kan de keuze nog niet maken.
 
Gratje zei:
Nosmo,

kan je ook een PI 3 of een PI zero gebruiken?
en wat bedoel je met een B+? is dit niet gewoon een Pi 2model B?
en komt er nog een ronde 9? Want de lijst raakt redelijk snel vol, en ik kan de keuze nog niet maken.
De software is niet compatibel met de RPI 2 of 3 dus dat is geen optie.

De RPI A+ en de RPI zero zouden moeten werken maar passen niet in het kastje.

Het printje, de software en het kastje zijn specifiek gemaakt voor de RPI B+

Sent from my HTC One using Tapatalk

 
Het gaat weer snel, negen aanmeldingen in 48 uur :-O


 
Dat kan sneller! Ik wil hem zsm hebben
 
Hoe lang zijn de kabels van de probes eigenlijk en tot welke temperatuur kunnen ze hebben?
 
De kabels zijn 6' en de maximale temperatuur is 410F volgens de Maverick website.

In normale mensen ??nheden is dat 182cm en 210?C

De thermokoppels gaan tot 500?C en hebben een kabel van 200cm.
 
Nosmo zei:
De kabels zijn 6' en de maximale temperatuur is 410F volgens de Maverick website.

In normale mensen ??nheden is dat 182cm en 210?C

De thermokoppels gaan tot 500?C en hebben een kabel van 200cm.
kijk dat is wel super, op mijn smoker heb ik een kook-kamer van 110cm breed dus heb wel wat lengte nodig ;-)
 
mabbink zei:
kijk dat is wel super, op mijn smoker heb ik een kook-kamer van 110cm breed dus heb wel wat lengte nodig ;-)

Werkt zo'n heatermeter wel goed op een offset smoker? Ik bedoel, daar zal een flinke fan aan moeten hangen?
 
dennis zei:
Werkt zo'n heatermeter wel goed op een offset smoker? Ik bedoel, daar zal een flinke fan aan moeten hangen?

Geen idee ;-) gaan we meemaken.

Denk dat het wel mee valt, wellicht is het resultaat van de blower wat minder snel te merken als bij een 'reguliere' bbq maar het geeft iig een goed hulpmiddel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan