BasBQ
Beef en Steak

Kamado op lichtnet

 
 
 

de volle

Gemarineerd
Berichten
1.052
Bij het even voorstellen gaf ik aan dat ik problemen heb met mijn kamado de Everdure 4 k
Staat tijdelijk op deze plek.
IMG_20200518_192037 (1).jpg


Werkt gewoon op houtskool maar heeft een elektrische ontsteking en thermometer met 4 losse temperatuur probes die je inwendig in de bbq aansluit.
Gekocht in toch wel een opwelling šŸ˜‰.Je moet de economie een beetje steunen en de prijs was bij de Hanos 1500 euro ex. Als deze info niet mag dan hoor lees ik dit wel. Ik heb verder geen binding met welk bedrijf dan ook.
Bij de eerste keer gebruik ging de zekering er na korte tijd uit. De stekker van de bbq werd behoorlijk warm en aan de zekering met kop verbrande ik met bijna.
Wel verder gebruikt maar dan zonder stekker. Het kwam bij me op om deze retour te brengen en iets anders ervoor te nemen. dat gaat echter niet zo makkelijk.
In een personenauto laden is alleen toch een dingetje en ja ze hebben het recht om een product te repareren.
Meteen contact gezocht met de importeur, de inkoop van de Hanos wilde dat ik hem langs bracht konden zij de stekker erin steken en zien of dit echt waar was, deze heeft het probleem erkend en de onderdelen komen. Blijkt er toch een bekende fout te zitten in enkele series. Dat verbaasde mij niet. Eigenlijk moeten ze dit bij hun product controle dit eruit halen een simpele nen 3140 test moet toch lukken.

Alle gerechten zijn prima gelukt tot nu toe. De eerste keer een bavet: heerlijk! Pizza's gemaakt met hindernissen te heet en daarna te koud maar het resultaat was meer dan uitstekend.

Vandaag weer een slinger aan het ding gegeven en flamkuchen gemaakt. 3 stuks in 10 minuten. Mijn vrouw, vond ze erg lekker ik iets minder. Deeg was uitstekend maar ik was wat te zuinig geweest met de creme fraiche en was zout en peper vergeten. Tsja ik eet toch maar kleine beetjes en was toch wel lekker, hier het eind resultaat.

IMG_20200518_191957.jpg


Wat mij nog wel tegenviel was de houtskool van Weber. Onderste kwart was klein spul. Kreeg toevallig net een mailtje van de Sligro met 20% korting op de houtskool.
Dammers ,blackranch acacia en marabou.

Groet,

Wim
 
Laatst bewerkt:
Helaas kan ik je niet helpen met de problemen, maar het valt me wel wat tegen van deze grill die toch behoorlijk doordacht is door Heston. Zowel gebruiksgemak als kwaliteit zou helemaal top moeten zijn... Ik ben benieuwd naar de verdere afhandeling.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.1 met Tapatalk
 
Mondeling de toezegging gehad dat het onderdeel vandaag in de haven zou aankomen. Het is dus nog even wachten. Maar ik ben vriendelijk te woord gestaan en terug gebeld volgens de afspraak.
Die ontsteking had er helemaal niet op hoeven zitten. Houtskool erin, even de brander erop en gaan. Sneller dan de 7 minuten die de ontsteking nodig heeft. Wel is het prettig om de 4 temperatuur probes te hebben. Het regelen van de temperatuur is nog wel een ding.
 
Terug
Bovenaan Onderaan