BasBQ
Beef en Steak

Kamado of ...

 

HPL

Tondelzoeker
Berichten
3
Goedemiddag,

Een paar weken volg ik het forum om een goede keuze te maken in het aanschaffen van een Kamado. Ik ben nu in het bezit van een Weber Original Kettle voor de "standaard" bbq-sessies en ik heb wel eens geprobeerd om pizza's te maken maar verder nog niet heel veel ervaring. Onlangs via via een workshop gevolgd van BBQ Experience Center waarbij ik wel heel erg veel zin kreeg om ook aan de slag te gaan en nadat we in een vakantiewoning PP hadden gemaakt op een grote gas-bbq nóg meer zin gekregen om aan de slag te gaan.

Na het lezen van de vele berichten hier op het forum was ik er aan uit: een Kamado Joe Classic 1. Binnen mijn budget, juiste formaat, mogelijkheden, goede garantie en geen miskoop. Ik heb geen ervaring met een Kamado dus zal andere specs waarschijnlijk ook niet missen. Hij is overal beperkt of niet op voorraad en om nu zomaar online een Kamado aan te schaffen zonder hem eerst gezien te hebben, liever niet en ik koop liever lokaal.

Deze week bij de plaatselijke BBQ winkel binnen gelopen. Ook zij hadden de C1 niet op voorraad en ook niet in de winkel staan - zelfs nog nooit gezien. De C2 stond wel in de winkel en ik kan me er nu wel iets van voorstellen hoe de C1 is. Na een kop koffie kreeg ik ook nog even kort uitleg over de Masterbuilt gravity 800.
En nu ben ik aan het twijfelen --- misschien helemaal niet nodig?

masterbuilt-800-gravity-fed.jpg


Wat ik als voordeel zie: temperatuur makkelijk te regelen (incl. bluetooth/wifi), snel op temperatuur, ingebouwde vleesthermometer, veel plek om te bakken :)
Nadeel: aansluiten op elektra, mijn inziens kunnen onderdelen sneller defect raken (fan, temperatuurregelaar, display etc.), kortere garantie (2 jaar), neemt meer ruimte in beslag, niet weerbestendig, ziet er niet zo stoer uit als een Kamado.