BasBQ
Beef en Steak

Kamado eerste keer opstoken

 
 

Frenzel

Vuurmaker
Berichten
53
Een vraag dan maar op deze plaats, moet je ergens rekening mee houden als je een Keramische bbq de allereerste opstookt? Kan me voorstellen dat je het eerst geleidelijk aan doet.
Of hebben jullie tips wat het best is? ;)
 
Ik heb idd wel is gehoord dat je hem geleidelijk op temperatuur moet laten komen. Wordt er niks gezegd in de handleiding etc?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Bar-B-Que-Business zei:
Ik heb idd wel is gehoord dat je hem geleidelijk op temperatuur moet laten komen. Wordt er niks gezegd in de handleiding etc?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Heb er 'nog' geen, gewoon een vraag ter info.
 
Het is altijd goed om het geleidelijk te verhitten. Het blijft keramiek. En het apparaat is te duur om hem onbezonnen op te stoken. Gewoon lekker rustig, zoals bbq-ers eigen is.
 
Tegen mij werd toen gezegd de eerste paar keer tot max 250gr te gaan , geen idee of dit nodig is maar heb het maar gewoon gedaan.
 
Denk dat het ook een beetje van het merk afhangt, of beter gezegd het soort keramiek.
Anywayz, met pizzabakken steek ik de boel aan en gaat hij meteen naar 300+. Gaat prima.
Hieronder iemand die het iets bonter maakt en de limiet opzoekt:
https://youtu.be/mPsRJCJTf0M
 
avr zei:
Tegen mij werd toen gezegd de eerste paar keer tot max 250gr te gaan , geen idee of dit nodig is maar heb het maar gewoon gedaan.

Dat werd ook mij vertelt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan