BasBQ
Beef en Steak

Kamado Base voor grillen

Bronin

Tondelzoeker
Berichten
13
Hallo allemaal,

Afgelopen week een kamado Base gratis kunnen ophalen en mijn enthousiasme is me voorbij gestreefd. Ik had al (onder een overkapping) een aantal betonnen u profielen staan en heb hier een kleine opstelling voor gemaakt om de base te gaan gebruiken, maar de vorm moet ik me nog even bedenken.

Ik heb al een bastard large on gebruik en daar maak ik fanatiek gebruik van. Alleen mis ik soms voor het af grillen nog een extra plek. Nu had ik het idee om de base daarvoor te gebruiken. Iemand nog tips hiervoor? Zie de foto's voor hoe in het nu in gebruik heb.

PXL_20230513_111122065.jpg
IMG-20230513-WA0001.jpg
PXL_20230510_212853609.jpg


Verstuurd vanaf mijn Pixel 6 met Tapatalk
 
Ik vind het wel leuk bedacht zo.

Wellicht dat een rooster van een weber 57 er mooier op past, dan zou je met het gbs systeem helemaal een mooie uitbreiding hebben.
 
Zonder firebox in de kamado base heb je wel grotere kans die ie een keer barst. Zeker wanneer je ‘m sneller opwarmt tot grill/sear temperaturen.
Maar staat wel leuker dan een weber.
 
Zonder firebox in de kamado base heb je wel grotere kans die ie een keer barst. Zeker wanneer je ‘m sneller opwarmt tot grill/sear temperaturen.
Maar staat wel leuker dan een weber.
Ja heb je gelijk in. Nu een keer geprobeerd en nu ergens een goedkope (eventueel deels defecte) firebox opscharrelen. Maakt het gebruik ook wat makkelijker.

Verstuurd vanaf mijn Pixel 6 met Tapatalk
 
Ik zou twee bakstenen op de bodem leggen en er een terracotta bloempot als firebox in zetten. Daar dan een rond rooster op leggen.

De kans dat de base gaat barsten omdat het ongeglazuurde binnenkant nu altijd regen vangt is groot. Dan zou ik er geen kapitaal in investeren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan