BasBQ
Beef en Steak

Jodenhaasjes met broccoli en aardappelschijfjes

 
 
 

A6-owner

Vuurmaker
Berichten
94
Vorige keer had ik voor het eerst de bavette klaargemaakt, die ik bij de Makro meegenomen had.
Tegelijkertijd had ik ook de jodenhaasjes daar meegenomen.

Dus die moesten er afgelopen weekend maar eens aan geloven.

Omdat ik diverse (nog niet geproefde) steakkruiden heb, heb ik er voor gekozen ze alle drie verschillend te kruiden.
Geen echte uitschieter uiteindelijk. Allemaal voor herhaling vatbaar.

Even snel van te voren inlezen over de juiste bereidingsmethode en temperatuur. 60 graden Celsius kerntemperatuur zou het worden, aangezien we meer voorkeur voor medium hebben.

5 stuks in de verpakking...


Wie van de drie... (is het lekkerste?)


5 ? 6 minuutjes laten rusten na het bereiken van de 60 kerntemp...
Dit is medium /well done geworden. Toch liever dit dan te rauw. Volgende keer minder kort op het vuur denk ik?


Met een lekker sausje apart op de tafel was het weer een succes.


Mooi compliment van dochterlief.
"Pap, je kan dan wel niet koken, maar dit heb je lekker gemaakt. Dit is ?cht perfect! Dat mag je volgende keer weer doen."
;)
 
Ziet er goed uit hoor, maar heb je ze indirect laten garen en daarna boven de kolen??
Of op directe manier. Ik vind ze nl een beetje zwart of is het de foto?? ???
 
Dat zal heel lekker gesmaakt hebben!
 
@MarBQ

Klopt wat je zegt. Directe methode.
Zoaks ik al zei eigenlijk te kort op het vuur. Daardoor ging de buitenkant iets te hard.
 
Haha mooi compliment! En lekker stukje vlees!
 
Complimenten van kinderen zijn de mooiste!

Volgende keer misschien eerst indirect tot 50 C en dan nog even direct voor de kleur.
 
Absoluut! Het is dan wel een leuke hobby voor ons, maar het zijn blije gezichten van de eters (groot en klein), die het een leuke hobby houden ;)
 
Frits +1 of een paar graadjes meer als toch voor het meer medium/done bent
 
Wat waren trouwens de Rub's die je hebt gebruikt??
 
De rubs waren 3 verschillende varianten van "Shake me". Daar heb ik toen 6 verschillende busjes van meegenomen bij de Sligro.

Bedankt voor de tips. Neem ik zeker mee bij de volgende sessie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan