BasBQ
Beef en Steak

Jammie Hammie

 
 

Watergeus

Stoker
Berichten
305
Wilde al een poosje proberen om zelf ham te maken. Afgelopen donderdag 2 hamschijven opgehaald. Bij elkaar 2.5kg. Had liever 1 dik stuk gehad maar die had hij helaas niet meer liggen. Hamschijven in een zipbag laten pekelen. Vanmorgen ze weer bevrijd van de zwemsessie. Het vlees was erg glibberig, bijna een beetje slijmerig. Gelukkig geen rare luchtjes en na het afspoelen voelde het alweer een stuk beter aan. Ook de vraag maar even gesteld in de shoutbox. Gelukkig werd ik ook hierin gerust gesteld.
20201010_120447.jpg
Bbq indirect op 110 graden, wat chunks berkenhout erbij en gaan. Na ruim 3 uur de kern op 65 graden.
20201010_151953.jpg
Hierna de bbq opgestookt nasr 150 graden en 1 had de schijven nog even op de grill gehad voor een mooi kleurtje. Achteraf kwam dit de smaak niet ten goede dus dat weet ik dan ook weer voor de volgende keer. Verder zeer geslaagd en erg lekker. Een aanrader om eens te proberen. En een tip aan mijzelf de volgende keer voor het pekelen het meeste vet wegsnijden.
20201010_153658.jpg
Dit gaat zeker herhaald worden!
 
Thnx Smaak is ook super. Zoonlief heeft al besloten dat we geen ham meer in de supermarkt mogen kopen👌 Dat soort opmerkingen maken mijn dag helemaal goed 😀
 
hmmm. is erg mooi geworden zeg
geloof graag dat het gesmaakt heeft
 
Terug
Bovenaan Onderaan