BasBQ
Beef en Steak

Jalapeno Cheddar Cornbread Muffin

 
 
 

Leo

Forum Meubilair
Berichten
11.363
zoals beloofd hier het recept van de muffins



ingredi?nten:

2 jalapeno's
3/4 cup suiker
1/4 cup honing
1/2 cup gesmolten boter
2 losgeklopte eieren
1/2 tl baking soda
1 cup karnemelk
1/2 tl zout
1 cup grof ma?smeel
1 cup bloem
3/4 cup geraspte goede cheddar kaas

zorg dat je bbq goed heet is, vet het bakblik in

mix de suiker, honing, en gesmolten boter goed door elkaar, voeg daarna de eieren baking soda en de karnemelk toe. 1 minuut goed doorkloppen met de garde tot alles goed gemixt is. Hierna het zout, het ma?smeel en bloem toevoegen en dan doorkloppen tot een mooi homogeen beslag. Zorg dat je het niet te ver door mixt. Voeg daarna de fijngesneden jalapeno en geraspte cheddar kaas toe en roer dit er goed doorheen.

vul het bakblik met het beslag en bak de muffins voor ca 15 a 20 minuten op de bbq tot ze mooi gerezen en goed van kleur zijn.

geniet er van
 
ze waren heerlijk....enne, we gaan ze ook proberen :)
 
zou ik zeker doen Kees  ;)
 
Gelijk op de todo gezet.
Vandaag geproefd en vond ze geweldig!!!
 
zijn gewoon verkrijgbaar bij de AH
 
Nieuwe favoriet hier. Laatste tijd al wat aan het experimenteren geweest met jalapenos en dit is wat ik zocht :) ze waren heerlijk leo
 
Lijkt me erg lekker. Mooie stimulans voor mij. Dankjewel!
 
Zelf Carla vond ze heerlijk, en met pepers erin wil dat wat zeggen, erg lekker Leo!
 
Leo, je moet nog even de hoeveelheid cheddar goed invullen. Er staat  /4 cup.
 
Wakker hoor Dominique.

Ik ga ze binnenkort ook maken, ze  waren heerlijk. Misschien dat ze thuis dan eindelijk jalapeno pepers lekker gaan vinden.
 
is aangepast
 
Die waren lekkuuuur!
Overigens heb ik ze wel eens gemaakt zonder bakpoeder, maar met gist. Beslagje een uur of 6 lekker latten blubbelen en dan bakken. Krijg je een iets minder cake-achtige structuur, maar wat meer brood-achtig. Is ook erg lekker.
 
Waren toppertjes hoor Leo  B-)
Echt heel lekker (en inmiddels hoog op de todo lijst geklommen  :) )

Heb er nog een lekker plaatje van genomen  :)

15743665244_43fe3b64be_z.jpg


Mac
 
klinkt erg lekker. op de todo
 
Terug
Bovenaan Onderaan