BasBQ
Beef en Steak

Inwijden m'n tijdelijke BGE

 
 

Tijmnan

Stoker
Berichten
416
Vandaag voor het eerst m'n BGE aangestoken, ik dacht erover om een PP te maken, maar waarschijnlijk is dat net iets te ambitieus voor een 1e keer :'(
Dus zijn we voor het grillen gegaan. Maar het ??n en ander gaan uitproberen...

PS120810_zps42cc70fa.jpg


Een paar hertenrug steak in de marinade gezet (rode wijn, pezo en wat geraspte citroenschil).
Een varkenshaasje ingesmeerd met mosterd en daarna met een mengsel van pezo, nootmuskaat, marjoraan en gemberpoeder ingewreven. Deze in aluminiumfolie gerold en in de koelkast gelegd om in te trekken.
In een plastic zak gedaan: 1 flinke theelepel bruine basterdsuiker gedaan, 1 thl. mosterd, een kop water, 1 eetlepel azijn, 2 el sojasaus, pezo, 1 knoflookteentje en dit goed gemengd. Drumsticks erbij gedaan, zak dichtgeknoopt en laten intrekken.
 
PS120811_zps7251c3fc.jpg


Indirect: eerst drumsticks erop gelegd, gebakken/gegaard tot een kerntemperatuur van 52 gr. Varkenshaas erbij gelegd en deze zo'n 20 minuten laten bakken. Ook maar even 2 (kant en klare) aardappels gratin erbij gelegd. Drumsticks eraf gehaald met een kerntemeperatuur van 75 gr.
Op het laatst direct gebakken (? 7 minuten) de 3 hertenbiefstukjes en deze met veenbessenconfijt gegeten; zalig  :-*

PS120812_zps2a956091.jpg


Moet de bbq nog wel 'even' leren kennen, dus morgen maar weer q-en. (Ik heb een zwaar leven ;D )

 
balen is dat he, ziet er weer lekker uit
 
Heb jij dan een halfmoon grillverhoger, dat je indirect werkt? En hoe bevalt dat?
 
de donkere foto's maken het mysterieus, lekkert!
 
Ziet er goed uit. En hoe bevalt het leren kennen?
 
Geplaatst door: Dominique
? Gepost op: Vandaag om 20:04 ?Voeg citaat toe


Heb jij dan een halfmoon grillverhoger, dat je indirect werkt? En hoe bevalt dat?

Eeehhh, ik heb een BGE gekregen, een krat met dingen, een zak BGE kool, een korte uitleg en een "veel plezier ermee en gewoon vanalles uitproberen"  ;)
Dit was de 2e met houtskool q-en en frankly, ik doe maar wat  :)
Dus hierbij m'n beginnersuitleg (misschien kan Gerard het vertalen  ;)) Ik heb er zo'n verhoger omgekeerd ingezet en daar het rooster opgelegd. In het midden, boven de plaat de kip en varkenshaas gelegd en later bij de randjes, direct boven de kooltjes de hertensteak. Maar het resultaat was goed.
Ik ruik alleen nog steeds naar rook, hebben jullie dat ook?  :p
 
Hahaha, bij deze de vertaling: ze heeft de platesetter gebruikt, met de pootjes naar boven... (dat zie ik doordat het rooster op dezelfde hoogte ligt als het vilt.) Het vilt is trouwens behoorlijk vergaan...
 
Tijmnan zei:
Geplaatst door: Dominique
? Gepost op: Vandaag om 20:04 ?Voeg citaat toe


Heb jij dan een halfmoon grillverhoger, dat je indirect werkt? En hoe bevalt dat?

Eeehhh, ik heb een BGE gekregen, een krat met dingen, een zak BGE kool, een korte uitleg en een "veel plezier ermee en gewoon vanalles uitproberen"  ;)
Dit was de 2e met houtskool q-en en frankly, ik doe maar wat  :)
Dus hierbij m'n beginnersuitleg (misschien kan Gerard het vertalen  ;)) Ik heb er zo'n verhoger omgekeerd ingezet en daar het rooster opgelegd. In het midden, boven de plaat de kip en varkenshaas gelegd en later bij de randjes, direct boven de kooltjes de hertensteak. Maar het resultaat was goed.
Ik ruik alleen nog steeds naar rook, hebben jullie dat ook?  :p

Haha, Nanda, jij klinkt net als ik. " ja en toen dat ding op het dinges" maar het is me helemaal duidelijk hoor!
En je moet ook uit de rook gaan staan, dat scheelt ;)
Nee dat is gekkigheid, maar ik zou dus andere aanmaakblokjes gebruiken, als deze zo roken. Want dat is niet nodig.
En even voor mijn nieuwsgierigheid, hoezo en waarom en van wie heb jij dan een Ei te leen?
 
Het ziet er goed uit en dat voor de eerste keer,netjes.
 
A, ik zie nu pas dat je ook in zeewolde woont! Mocht je vragen of uitleg nodig hebben laat t maar weten, desnoods kom ik ff langs :)
 
Geplaatst door: Gerard777
? Gepost op: Gisteren om 22:57 ?Voeg citaat toe
Het vilt is trouwens behoorlijk vergaan...

Dat zei Martijn al, gaat hij vervangen wanneer hij de BGE terugkrijgt. En dank je voor je aanbod, misschien ga ik er nog gebruik van maken, zal eerst nog zelf wat spelen  :)

Geplaatst door: Dominique
? Gepost op: Vandaag om 08:15 ?Voeg citaat toe
En je moet ook uit de rook gaan staan, dat scheelt..
..En even voor mijn nieuwsgierigheid, hoezo en waarom en van wie heb jij dan een Ei te leen?

Dat uit de rook staan en niet telkens de deksel opendoen helpt vast  ;)
En ik mag het Eitje 2 maanden lenen van mijn broer, wij hebben een geweldige familie  :-*
 
O, heb je Martijn nog niet verteld dat ie 'm niet meer terugkrijgt dan  ???
Als hij hem uit kan lenen, dan is hij er blijkbaar niet aan gehecht........toch ?

En als Martijn moeilijk doet, dan komen wij jou wel helpen hoor  :D

Mac
 
juist! we kunnen hem met zijn allen wel aan ;)
 
Sstt, hij is ook lid van dit forum  :eek:

Snode plannen smeed je in het geheim toch  8)
Nu heeft hij vast alles al gelezen  :'(
 
Mooi speeltje h?? Vraag maar raak misschien kan ik helpen en anders er van leren :)
 
Dat is toch de betere barbecue om voor te moeten zorgen
 
Dominique zei:
Heb jij dan een halfmoon grillverhoger, dat je indirect werkt? En hoe bevalt dat?

Werkt erg prettig hoor D.
Ik gebruik hem ook zeer regelmatig icm de halve pizza steen

Eerst mooi stukje vlees even op gewenste temperatuur laten komen en dan even kleurtje geven op het vuur.
Ik gebruik het nu ook samen met het smeedijzeren rooster.
Die is dan mooi heet geworden en dat levert nog eens mooie grilmarks op

Groente er op tijdens de bereiding gaat ook perfect of even burgers/gyros wegleggen voor de juiste garing als je de volgende
lading weer grilt
Of als uitbreiding van je cm2 als je perse 4 procureurs wilt maken  8)

IMG_0566.jpg


IMG_0579.jpg


IMG_0572.jpg


IMG_1379.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan