BasBQ
Beef en Steak

International Bacon Day 2019 - zaterdag 31 augustus

De laatste zaterdag voor Labour Day, de eerste maandag in september, is het International Bacon Day! Dit jaar is dat zaterdag 31 augustus!
Op het BBQ Genootschap is het traditie dat we deze dag vieren. We vieren International Bacon Day door bacon of iets met bacon te maken, dus MOINK Balls, BLT's, Pig Shots, Pig Candy, het mag allemaal!

Als je nu het bacon stickertje hebt vervalt deze na dit weekend. En als je gedurende dit weekend van 31 augustus-1 september iets mat bacon maakt en de foto daarvan hier in het draadje plaatst dan verdien je de fel begeerde bacon sticker voor het komende jaar!

Ga je zelf bacon maken, hou er dan rekening mee dat het 8 dagen duurt om deze te maken! We hebben het standaard bacon recept aangepast naar de EU regelgeving. Op deze manier kun je het met ons eigen standaard colorozozout maken.
Dat recept vind je hier.

 
Jeej. 1 september gelukkig tijd. Eens kijken wat we gaan maken. :)
 
We zijn weer van de partij!
 
Leuk, morgen maar eens een mooi stukje buikspek opsnorren.
 
Ik heb er nu al zin in. Dat gaat een weekend lang smullen worden
 
Vandaag alvast een stukje buikspek gehaald
 
Voor onze Belgische lezers:

https://nl.pepper.com/aanbiedingen/grensdeal-belgie-20-plakken-ontbijtspek-003-112477

Jullie kunnen goedkoop aan de gang  :D
 
Gisteren alvast een stuk livar buikspek in de pekel gezet. Overmorgen het restant marineren voor de zeeuwse versie.  :p
 
Vandaag 1,6 kg buikspek gehaald (nog net gelukt tussen het klussen door) en in de pekel gezet.
Afgekopen week mijn foodsaver fsv005 binnengekomen dus mooi in het vacu?m getrokken.

Ben erg benieuwd naar het eindresultaat van mijn eerste zelfgemaakte bacon. Zowiezo ook eerste keer gebruik van colorozozout.

Moet komend weekend ook nog eens werken dus hoop dat ik op tijd thuis ben om hem op de bbq te gooien.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 8.1 met Tapatalk
 
Owjeeee 2,3kg puur magie. Duroc buikspek vers van de slager. Laat Bacon day maar komen

e7ffb9c1d1cf144efb054b637d66e523.jpg
 
Bram zei:
Owjeeee 2,3kg puur magie. Duroc buikspek vers van de slager. Laat Bacon day maar komen

Bofkont ;)
 
Hier 1.4 kg Zweeds varken van de hanos. Ik ben benieuwd.  :)
 
SrxiaLM.png


Een mooi stuk Livar buikspek welke ons dit weekend zeker smaakvolle momenten gaat opleveren ?n de bacon-badge!
Al meerdere jaren willen deelnemen aan World Bacon Day, helaas (te) vaak vergeten.
Als pensionada nu dan toch een betere planning? :)
Foto's van de Pork Belly Burnt Ends volgen morgen einde dag!
 
 
 
 
 

Peter64

Gerijpt
Berichten
4.623
De laatste zaterdag voor Labour Day, de eerste maandag in september, is het International Bacon Day! Dit jaar is dat zaterdag 31 augustus!
Op het BBQ Genootschap is het traditie dat we deze dag vieren. We vieren International Bacon Day door bacon of iets met bacon te maken, dus MOINK Balls, BLT's, Pig Shots, Pig Candy, het mag allemaal!

Als je nu het bacon stickertje hebt vervalt deze na dit weekend. En als je gedurende dit weekend van 31 augustus-1 september iets mat bacon maakt en de foto daarvan hier in het draadje plaatst dan verdien je de fel begeerde bacon sticker voor het komende jaar!


Dat recept vind je hier.
Beste Noskos,
Als ik dit goed lees, zou de Bacon day's dit jaar op 5 en 6 sept as plaatsvinden. Correct ?Gr
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan