BasBQ
Beef en Steak

Iedereen een gerechtje meenemen voor de kerst? Ok! Ik doe de MOINK balls

 
 
 

BoersmaMS

Stoker
Berichten
454
Voor het eerst gedaan volgens recept van Noskos, en een blijvertje!


zBjMS7R.jpg



YgdGPxQ.jpg



PD3ighW.jpg



mAdYU9A.jpg
 
Zo, jij hebt lekkere ballen! ;)
 
Ik heb gisteren ook voor het eerst MOINK ballen gemaakt. Had mij er veel van voorgesteld maar vond het niet heel bijzonder, wel lekker dat wel, maar had mij er meer van verwacht na wat ik allemaal gelezen had.
Misschien scheelt het ook heel erg dat mijn parmezaan niet meer goed was (een bos was minder groen dan de parmezaan) en ik jonge kaas heb gebruikt, dit scheelt natuurlijk weer heel erg in smaak.
Heb een whiskey bbq saus gebuikt en beuken rookhout trouwens.
3a08c0b83adae739966555e95ad96a10.jpeg


Natuurlijk ga ik het nog eens proberen want het recept natuurlijk wel volgen voor de echte smaak


Weber GBS 57
Rookton Albatros
 
lekker hoor. moinks zijn echt een perfecte snack, of gewoon een paar op je bord met frietjes erbij. heerlijk

@smokeye
het is natuurlijk ook een kwestie van smaak, maar ik ken werkelijk niemand die moinks niet geweldig vind. Toevallig weet ik dat zelfs onze koning WA deze ballen ook eens geproefd heeft en volgens mij smaakte ze hem goed  ;) (al zegt dat niks natuurlijk, misschien is WA geen fijnproevert  :))  )

Maar zoals je zelf zei: eens maken volgens recept. Dat scheelt misschien al. En anders, ach, wat maakt het uit. Genoeg andere lekkere dingen, toch?
 
Die ballen mogen mijn mondje wel in ;)
 
@Noskos @Frits @SilverFox  :-/ ;)

South park Chef - Chocolate salty balls
 
Smokeye zei:
Ik heb gisteren ook voor het eerst MOINK ballen gemaakt. Had mij er veel van voorgesteld maar vond het niet heel bijzonder, wel lekker dat wel, maar had mij er meer van verwacht na wat ik allemaal gelezen had.
Misschien scheelt het ook heel erg dat mijn parmezaan niet meer goed was (een bos was minder groen dan de parmezaan) en ik jonge kaas heb gebruikt, dit scheelt natuurlijk weer heel erg in smaak.
Heb een whiskey bbq saus gebuikt en beuken rookhout trouwens.
3a08c0b83adae739966555e95ad96a10.jpeg


Natuurlijk ga ik het nog eens proberen want het recept natuurlijk wel volgen voor de echte smaak


Weber GBS 57
Rookton Albatros

Ben benieuwd wat je er dan van vindt
 
Dat zijn nog eens mooie kerstballen.
Die zou ik gerust in de mond durven nemen
 
Mooie glimmende ballen heb jij Boers!
 
Kom je dan aan met je kant en klaar huzarensalade van de supermarkt en dan zie je dit.  L-)
Ziet er lekker uit, had ik wel willen proeven.
 
Ridevi71 zei:
lekker hoor. moinks zijn echt een perfecte snack, of gewoon een paar op je bord met frietjes erbij. heerlijk

@smokeye
het is natuurlijk ook een kwestie van smaak, maar ik ken werkelijk niemand die moinks niet geweldig vind. Toevallig weet ik dat zelfs onze koning WA deze ballen ook eens geproefd heeft en volgens mij smaakte ze hem goed  ;) (al zegt dat niks natuurlijk, misschien is WA geen fijnproevert  :))  )

Maar zoals je zelf zei: eens maken volgens recept. Dat scheelt misschien al. En anders, ach, wat maakt het uit. Genoeg andere lekkere dingen, toch?

Ik geef niet zo heel snel op, en als het niet smaakt volgens recept, pas ik het net zo lang aan tot het wel goed is naar mijn smaak. Dat is het mooie aan koken je kunt alles naar je eigen hand zetten.
Qua snack is het natuurlijk wel geweldig en makkelijk dus het wordt wel een blijvertje


Weber GBS 57
Rookton Albatros
 
Volgens mij heb je de balletjes ook redelijk klein gedraaid. Ik verwacht dat dat ook wat wegneemt van de beleving.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 8.1 met Tapatalk

 
Terug
Bovenaan Onderaan