BasBQ
Beef en Steak

Iberico Sparerib ontgroening

 

Daannij

Kooltjesharker
Berichten
134
Vandaag voor de eerste keer spareribs gemaakt. Van een vriend voor m’n verjaardag een streng Iberico ribs gekregen. Het leek me verstandig om met deze ene rustig te oefenen voor ik de Kamado volgooi.

Rib voorzien van een rub van Paprika, ui, knoflook, bruine suiker, peper en klein beetje zout. Ivm tijdgebrek pas kort van te voren in de rub gezet. Volgende keer tijd nemen om het de avond van te voren te doen.

F1058DBC-DB62-4794-A8C4-1A092237BEB3.jpeg


Qua bereiding de klassieke 3-2-1 methode gedaan. Temperatuur rond de 115/120 graden. Na de eerste 1,5 uur beetje ingekwast met appelsap aangezien ik bang was voor droge ribs. Of het echt wat heeft toegevoegd weet ik niet

Na 3 uur in folie gedaan, samen met Boter, bruine suiker, appelsap en agavesiroop

900512C8-A872-406B-9F99-6E8A7F7B8C76.jpeg


Daarna lekker 2 uur laten sudderen in de folie. Laatste etappe het welbekende schilderen. Glaze gemaakt van smokey bbqsaus, sojasaus, suiker en appelsap. Lekker blijven smeren en smullen maar

EA47C75D-6596-43B4-9F0F-D12CCF33121F.jpeg

Ik vond ze perfect. Ontzettend mals maar vielen niet van het bot. Het was genieten! Volgende bestelling Iberico is gedaan!
 
Ziet er heerlijk uit.
 
Mooie ribs 👌🏻
 
Prima ribs, "van het bot vallen" is maar net wat je wilt.... persoonlijk heb ik liever nog wat te kluiven ;)
 
Lekker geoefend.
Op naar de volgende run en een voller rek 😉
 
Mooie ribbels, ziet er erg lekker uit, niks mis mee (y) (y) 🔥
 
ziet er heel goed uit zeg. lekkere ribben
ook jij denkt nu wel 2x na voordat je ze besteld in een restaurant
 
Zien er goed uit die ribben! Altijd lekker!
 
Lekker hoor. Heeft Iberico in dit geval meerwaarde tov ‘normale’ ribs? Gezien de vele (smaak)toevoegingen die we allemaal doen bij spareribs? Weet dat je het bij de naturel stukken (bijv de haas) duidelijk kan proeven maar vraag me af hoe dat is na Ruben, lakken etc. Iemand een idee? Vind deze ribs er trouwens erg geslaagd uit zien 👌
 
Zien er goed uit! Lust ik ook wel.
 
Lekker hoor. Heeft Iberico in dit geval meerwaarde tov ‘normale’ ribs? Gezien de vele (smaak)toevoegingen die we allemaal doen bij spareribs? Weet dat je het bij de naturel stukken (bijv de haas) duidelijk kan proeven maar vraag me af hoe dat is na Ruben, lakken etc. Iemand een idee? Vind deze ribs er trouwens erg geslaagd uit zien 👌
Moet eerlijk zeggen dat ik geen idee heb. Ik heb altijd gehoord dat Iberico de Bentley onder de ribbetjes is. Het was mijn eerste rib dus heb nog geen vergelijkingsmateriaal. Ik ben het wel met je eens dat voor de smaak de rub en glaze het meeste doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan