BasBQ
Beef en Steak

Iberico Ribs van de supermarkt test

 
 
 
 

BensBQ

Gemarineerd
Berichten
1.775
Enige tijd geleden kwam ik in een supermarkt waar ze Iberico ribs in het vriesvak hadden liggen. En ja als je me een beetje kent moeten we dat gewoon eens proberen.

HEe0YK4KO2uKC8qZt5jyf_rp1xbDvPScFUZjfBeaZ9-mHW6xPSpBFVjMgeLiZnajEjUYmXkXv7px8DsWmm-HzXBLyY7nftY8e29QYmce9bO6Ulcp8Z42fRWAvZpD5m-gSefQVPbvYw=w436-h328-no


Na het uitpakken kwam ik al gauw tot de conclusie dat er niet veel vlees opzat. De buik ribben zijn ook erg lang uitgesneden en het ?krabbetje? zit er ook aan.

6xBfi1s5S88sZ1o4qFrOfSSLA0YfgAGmYf87ALE3AbBsO0X1usjm2mNdttBqNPareNcfXl2lLpRGT8qaZcwD-3KgiDA2_UX00v6OwvxznZbhBIskgwMLsmzCzVewMPlS2bqKievThA=w876-h657-no


Maar ook al zijn ze niet dik bevleesd we gaan ze natuurlijk wel gewoon testen. Eerst het vlies verwijderen. Vervolgens insmeren met een beetje mosterd en dan natuurlijk lekker in de rub zetten. We gebruikten de Spicy Chipotle BBQ rub. Persoonlijk vind ik dat een lekkere rub en zeker op ribbels.

De kamado indirect ingericht en opgestookt naar zo?n 110?C. Een lekkere chunk pruimenhout erbij voor de rook.

N6lGIQM_toEMkKYp6EKe6ILsNlbWr5T_Q1RKgIVqwskMxaRPahjpe8MFbzuOPN-6SjC26jM5JVbolMS_xyOndxslQuN-ahVkaNXmuxg2A-jv7WJXABKhyAW8fsLsnYfBMFDOHy7BTw=w876-h657-no


Na een uurtje inpakken in alu folie met wat boter en een mix van Jack en appelsap. Vervolgens nog een uurtje later de ribs lakken met de jus (van de ribs) en een scheutje bbq sauce.

uH6oMFZ04AHw971ATGrCAXyNRvNR4BZRUE70Pk_8PYaagf81XHTWsl2U9rWJs-5KF9Stcp5NvjEON1RT3dqNOFlNMCzRdjCsLTflKAvHURqTYOCRKgGZ-Jy7SlpPOORK86STvlKBrw=w876-h657-no


Na 2 keer lakken en een half uurtje verder waren deze glimmende ribs het resultaat.

OOyvrDxgRqsSXWFPu7Ip3B7ng8kx0ob7J-Q8JomoA8f6K-JW8-BiVzHE906tmCXYtx38YqYmUibUiFoVBKGHKVqZehJxbHc35b01MLm2GwI6mL7LaCa111SuwDFrwIIgZ7e_Mo6nGQ=w876-h657-no


De smaak van de Iberico ribs was top, ondanks dat ze niet echt bevleesd waren. Tussen de botten zit natuurlijk zat vlees en dan proef je zeker De Iberico smaak, een beetje dat nootachtige.

1w7xk1pbUHOdMoL1SGQVjS_pBdd7IL-BsW16YWvzFVdNKE6Ioftx7s8mRfQ7f2mrSW3IqTkcABtSbtgBLTyhWGwO5_J9HZUhwj0v2TzZR8qPUj3bde7V3nXmOmSKUVgyeACpwsPfqw=w876-h657-no


De eindconclusie is dan ook dat het prima ribs voor een prima prijsje zijn, lekker van smaak, helaas niet zo bevleesd maar daardoor wel in 2? uur een bordje ribbels op tafel.

https://www.youtube.com/watch?v=lkuOyD0RJU8


 
Ze zien er goed uit in ieder geval. Lekker sappig gebleven op deze bereidingswijze?

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

 
Maar goed dat je met die storm onder afdak staat want die dunne ribbels waaien zo van je BBQ. Ziet er wel dunnetjes uit maar als smaak goed is en vlees ertussen genoeg is dan best leuk alternatief als dit in supermarkt ligt. Filmpje weer leuk, as usual, keep them coming
 
KamadoNovice zei:
Maar goed dat je met die storm onder afdak staat want die dunne ribbels waaien zo van je BBQ. Ziet er wel dunnetjes uit maar als smaak goed is en vlees ertussen genoeg is dan best leuk alternatief als dit in supermarkt ligt. Filmpje weer leuk, as usual, keep them coming

dank je, waren idd dunnetjes maar gewoon leuk om te proberen :)
 
Leuk filmpje! erg van genoten en hoewel de ribbels gelukkig goed smaken vind ik ze inderdaad erg dun bevleesd. Uiteindelijk is smaak natuurlijk het belangrijkst.
Dus ik vraag me dan af of het dan qua prijs veel scheelt om deze ribs te maken of dat je goede haalt bij de sligro/hanos etc of online.

BensBQ, voortaan langs de supermarkt voor je ribs? 
 
Vraagje, is het een "mannending" om de spareribs in z'n geheel klaar te maken van A-Z? of na de 1e bak, daarna door 2en in een braadslee met alu-folie? of dan nog beter om ze door de midden te doen VOORDAT je begint met alles?

Voor het oog is het natuurlijk prachtig om ze in 1 stuk klaar te maken, maar is dat ook beter voor de smaak? of maakt dat niks uit.

Ik vraag dit voor een vriend #kuch*
 
Bramster zei:
Leuk filmpje! erg van genoten en hoewel de ribbels gelukkig goed smaken vind ik ze inderdaad erg dun bevleesd. Uiteindelijk is smaak natuurlijk het belangrijkst.
Dus ik vraag me dan af of het dan qua prijs veel scheelt om deze ribs te maken of dat je goede haalt bij de sligro/hanos etc of online.

BensBQ, voortaan langs de supermarkt voor je ribs?

haha, nee, geef mij maar de gewone, de beter bevleesde. Vond het gewoon leuk om eens te proberen en te delen daarbij moet ik zeggen dat na wat speurwerk op google de online Iberico buikribs ook niet echt veel vlees bevatten maar een stuk duurder zijn.
 
TraegerTinus zei:
Vraagje, is het een "mannending" om de spareribs in z'n geheel klaar te maken van A-Z? of na de 1e bak, daarna door 2en in een braadslee met alu-folie? of dan nog beter om ze door de midden te doen VOORDAT je begint met alles?

Voor het oog is het natuurlijk prachtig om ze in 1 stuk klaar te maken, maar is dat ook beter voor de smaak? of maakt dat niks uit.

Ik vraag dit voor een vriend #kuch*

Ik vind het gewoon leuk om ze in zijn geheel te bereiden, als ik ze doormidden had gedaan hadden ze in ieder geval beter op het rooster gepast ;) (nu moest ik een beetje vouwen) Of het beter voor de smaak is durf ik niet te zeggen maar ik denk dat ze aan 1 stuk sappiger blijven maar laatst ook rib lollypops gemaakt en dia smaakten ook top en sappig van binnen.
 
Lekker hoor Ben,

Filmpje top. Daar straalt de passie vanaf.

Misschien toch maar eens door de vleesafdeling van de supermarkt struinen.
 
Lekker hoor Ben. Ribben zien er goed uit. Ook al zit er niet enorm veel vlees aan.

Iberico moet ik nog steeds een gaan proberen. Alleen dat ze nu ook al in de supermarkten liggen... dan gaat er het speciale wel een beetje af toch?
 
Bram zei:
Lekker hoor Ben. Ribben zien er goed uit. Ook al zit er niet enorm veel vlees aan.

Iberico moet ik nog steeds een gaan proberen. Alleen dat ze nu ook al in de supermarkten liggen... dan gaat er het speciale wel een beetje af toch?

dank je Bram, tijden veranderen, ze liggen in ieder geval niet in elke supermarkt :) deze waar ik wel eens kom verkoopt ook diepvries picanha, in de gewone koelingen ook graan gevoerd Noord Amerikaans rundvlees etc.
 
Ziet er goed uit Ben.
En ach, als je lekker gegeten heb en het Was genoeg, dan Is het toch goed?
Kan me ook voorstellen dat er aan iberico buikspek meer te verdienen valt dan aan Ribben, dus vandaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan