BasBQ
Beef en Steak

Iberico ribben uit de grote doos "Makro"

Goede morgen beste stokers en rokers.

Van de week kreeg ik een paar Iberico spareribs aangereikt.
Diepvries van de Makro.
Gezien eerdere ervaring met dit ras had ik enige twijfel of we die wel lekker gingen vinden. (wij zijn niet zo dol op veel vet) :(
Maar deze waren zonder ketting en dacht ik niet geschoten is zeker mis dus proberen maar.
Na wat los vet weg gesneden te hebben en het vlies er af gehaald de avond van tevoren in de rub (Noskos basis rub)
Deze is heel neutraal en om iets te proberen gebruiken wij hem graag. :)
3-2-1 moet goed te doen zijn want ze waren flink van afmeting.
De volgende middag (rond 12.00 uur) op de Q. ? 120 gr.C

Mooie middag, veel zon wel een beetje winderig maar goed vertoeven buiten en genietend van een heerlijk sapje was het best uit te houden. ;)
Dus 3-2-?-?. omdat er nogal wat vet afdroop temperatuur halverwege een tikkie verhoogd naar 130 gr.
18.00 uur .......KLAAR :)

Ze zagen er heerlijk uit, toegegeven maar zoals verwacht voor ons te vettig.
Gelukkig liefhebbers genoeg in de buurt ;)

Bij deze de plaatjes.













Leuk dat jullie meekeken.

Grts,

Hans.



 
Oeeh. Die hadden mij anders ook wel gelust. Ze zien er super uit Hans.
 
Nou Hans ik vind ze er fantastisch uitzien, ik had ze graag willen proeven en ik/wij houden wel van een randje vet :D je moet ons eens zien ruzie maken als we ouderwets draadjesvlees hebben.........................dan doet delen echt pijn ;)
 
Jet zei:
Nou Hans ik vind ze er fantastisch uitzien, ik had ze graag willen proeven en ik/wij houden wel van een randje vet :D je moet ons eens zien ruzie maken als we ouderwets draadjesvlees hebben.........................dan doet delen echt pijn ;)

Heb ik ook toegegeven Jet, ze zien er ook zeer smakelijk uit en ik heb ze echt weer geprobeerd met een zalige ros? om het vet weg te spoelen maar helaas niet aan mij besteed.
Nelly kreeg ze wel weg maar vond ze toch ook niet Top.
Dat draadjes vlees, ja (lekker een paar uur gesudderd op een erg laag pitje) vinden we heerlijk.
Niet dat we er ruzie om maken hoor maar het is wel altijd snel op en wat voor de volgende dag bewaren, vergeet het maar, gaat ons nooit lukken. :D
 
Ach jullie hebben het toch weer geprobeerd, de volgende keer dus geen Iberico meer ;) al hebben jullie wel genoten van de rose :D van draadjes vlees houden we meestal wel ietsie over voor de volgende dag maar dan zit er geen vetrandje meer aan......................die heb ik er dan al in de nacht vanaf gesnoept :-$ en dan moet je Ewald zijn gezicht zien de volgende dag "waar zijn die overige vetrandjes nou gebleven" =)) "weet ik niet lieverd, ik denk dat ze opgelost zijn in de jus" :))
 
Mooie ribben Hans.
Aan de bereiding kan het niet gelegen hebben. Je kunt altijd een PB?tje sturen als je een proefpersoon nodig hebt hoor . Roze lust ik ook trouwens haha
 
Bram zei:
Mooie ribben Hans.
Aan de bereiding kan het niet gelegen hebben. Je kunt altijd een PB?tje sturen als je een proefpersoon nodig hebt hoor . Roze lust ik ook trouwens haha

Dank je wel Bram.
Ik zal proberen er aan te denken :D
Sinds ik me op het forum begeef hebben al heel wat ribben m'n Webertje gepasseerd met h??l veel wisselende resultaten
Waar het aan ligt?  :-?
Ik varieer soms wat in tijd afhankelijk van hoe ik ze er uit vind zien (grootte, dikte, veel of weinig vet) en soms zit er dan plots een werkelijk heerlijk rib tussen en als ik dan een volgende keer precies hetzelfde doe smaakt het toch weer anders :-/
Ik geef dan maar de schuld aan het varken, niet ieder beest is hetzelfde.
Voer, leef omstandigheden en stres doen natuurlijk veel met zo'n beest en daardoor met de kwaliteit van het vlees.
B.v. waar m'n vrouw heel vroeg?h vandaan kwam (Oost Gelderland) hielden ze varkens en kippen op de deel met naar buiten een bagger poel.
Als de tijd daar was kwam de huisslager langs en werd er geslacht.
Ik kan je vertellen dat daar altijd heerlijke stukken vlees en kippetjes gegeten werden.
Zeker weten. ;)

Maar wij klagen niet hoor het is i.i.g. een prima reden om te proberen bij die kwaliteit in de buurt te komen.

Zo blijven we lekker bezig :)
 
Jet zei:
Ach jullie hebben het toch weer geprobeerd, de volgende keer dus geen Iberico meer ;) al hebben jullie wel genoten van de rose :D van draadjes vlees houden we meestal wel ietsie over voor de volgende dag maar dan zit er geen vetrandje meer aan......................die heb ik er dan al in de nacht vanaf gesnoept :-$ en dan moet je Ewald zijn gezicht zien de volgende dag "waar zijn die overige vetrandjes nou gebleven" =)) "weet ik niet lieverd, ik denk dat ze opgelost zijn in de jus" :))

:D  :D  :D
Ja ja, en dan zeggen dat je slaapwandelt natuurlijk.
 
Mooie ribben, ze zien er wel heerlijk uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan