BasBQ
Beef en Steak

Iberico Rib Fingers op de WSM

 

Smokie.

Pitmaster
Berichten
602
Vanmiddag samen met @Michel_D onder het genot van een lekker biertje Iberico Rib Fingers bereid op de WSM. Dit vlees heeft al zoveel smaak van zichzelf dat er niet zo heel veel bij komt kijken om een heerlijk broodje te bereiden.
Ik had 1kg gekocht en 2 recepten gevonden ik heb daarom vandaag 1/2kg klaargemaakt. Het resterende vlees zal ik zondag bereiden op de Kettle.
Het vlees heb ik licht ingeolied met olijfolie en gekruid met van Beekum all Purpose Rub.
Intussen de WSM op 120gr gebracht en wat appelhout toegevoegd.
De Rib Fingers heb ik ca. 2 uren laten garen op 120gr. Daarna heb ik ze ingesmeerd met Baby Ray's bbq saus.
Vervolgens heb ik de saus nog een half uurtje laten carameliseren.
Het vlees heb ik op een ciabattabroodje gelegd met wat sla, tomaat en wat Baby Ray"s bbq saus. De broodjes waren heerlijk en het was een gezellige middag.

20211217_173926.jpg


20211217_171226.jpg


20211217_151556.jpg


20211217_150522.jpg
 
Bedankt voor de uitnodiging en wat waren ze heerlijk de Ribfingers! Die staan ook op mijn lijstje. Mooi vlees om in korte tijd te maken op de WSM.
Gezellige BBQ wintermiddag gehad
 
Rib fingers zijn zo lekker. Ook als losse snack zijn ze hier favoriet. Lekker bezig geweest!
 
Zeker een ontdekking dat Iberico vlees en dit was pas de 2e keer dat ik aan de gang was met de WSM. Deze keer zonder waterpan maar met een dikke stalen plaat. Super stabiel qua temperatuur. Wat een leuk ding is dat toch.
 
Benieuwd naar je volgende sessie op de kettle met de rib fingers.
 
Dan hou ik een wat hogere temperatuur aan. Rond 150°C. Enkel bestrooid met rub. De bedoeling is om ze dan iets knapperiger te bereiden. Eens kijken welke variant me het best bevalt.
 
Lekker hoor ribfingers! Ze zien er geweldig uit! 🤤
 
Ziet er smakelijk uit! 🤤
Ik vind persoonlijk die all purpose rub van van Beekum ook erg lekker.
Ik heb zo‘n beginnerssetje van 4 verschillende kruiden gekocht. Vooralsnog bevallen deze kruiden prima.
 
Lekker bezig geweest, mooi vlees, plezier en gezelligheid, daar draait bbq toch ook om… En lekker eten natuurlijk. Ziet er heerlijk uit.
 
Plezier en gezelligheid is voor mij inderdaad de essentie. De rest is bonus. Koken heb ik nog niet écht in mijn vingers dus voorlopig is het allemaal nog wat simpel. Bij dit mooie vlees kan gelukkig weinig mis gaan.
 
Plezier en gezelligheid is voor mij inderdaad de essentie. De rest is bonus. Koken heb ik nog niet écht in mijn vingers dus voorlopig is het allemaal nog wat simpel. Bij dit mooie vlees kan gelukkig weinig mis gaan.
Hoezo “nog wat simpel”? Je werkt met prachtige producten en zet een heerlijk stukje vlees op tafel! Niks simpels aan hoor, is met aandacht en liefde bereid dus is het top. 😉
 
Hoezo “nog wat simpel”? Je werkt met prachtige producten en zet een heerlijk stukje vlees op tafel! Niks simpels aan hoor, is met aandacht en liefde bereid dus is het top. 😉
Haha, met dat laatste zit het wel snor inderdaad. 😁
 
Blokje appel of eikenhout met verder alleen wat kruiden. Eiken was vorige keer goed bevallen. Alleen mijn bbq is te klein voor 1 kg. De buitenste finger ribs waren helaas hard en korrelig geworden.
Ze nemen inderdaad nogal wat plek in op het rooster. Ik heb nu 1/2 kg gemaakt omdat ik 2 recepten / bereidingsmethoden wil proberen maar op de Weber WSM 37 kun je met 2 roosters werken en kom je een Kg wel kwijt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan