BasBQ
Beef en Steak

Iberico Rack

 
 
 

Leo

Forum Meubilair
Berichten
11.363
heeft iemand voor mij een lekker recept voor een Iberico rack?

alvast bedankt
 
Ik heb er hier 1 en ik zal nog even in de boeken kijken.

Varkensrack met broodkruim en peterselie: 1 rack of pork,
Zout en peper uit de molen
3/4 kop grove mosterd
1-1/2 kop verse broodkruimels
3/4 kop verse fijngesneden peterselie
1 eetlepel gedroogde tijm
3 knoflookteentjes gekneusd
Kruid het rack met zout en peper. Breng met een kwast ¼ kop mosterd aan. Combineer het rack met de overige ingrediënten. Maak een broodkruimmix met tijm, peterselie en mosterd. Druk de broodkruimmix op de bovenkant van het rack. Plaats het rack in de BBQ indirect 180 graden, met de botjes naar boven. Laat het 1 tot 1,5 uur in de BBQ braden totdat de interne temperatuur van het vlees 66 graden is. Laat het 5 minuten nagaren. Snij het rack tussen de botjes.
 
Helaas Leo.

Ik heb nog nooit Iberico gegeten, dus kan je hier geen goed antwoord op geven. Weet wel van horen zeggen dat het een
totaal andere smaak heeft...
 
Ik heb hier nog wat voor je Leo.

Neem het rack maak aan de vet kant sneetjes met een mes van ongeveer een 1cm diep en herhaal  dat om de  2,5cm van elkaar.
deze vul je met een plakje knoflook.
Strooi daarna een kruidenmengsel over het vlees en vrij dat uit.
Leg hem indirect op de BBQ  160-180 graden tot een temp van 66graden.
Laat hem nog even rusten,hou er wel rekening mee dat ie blijfd door garen,ook al ligt ie niet op de BBQ.

voor ongeveer 1kg
1-2 teentjes knoflook.
voor de kruidenmengsel.
1 tl knoflookpoeder
1 tl uienpoeder
1 tl zeezout
1 tl gedroogde rozemarijn
0.5 tl zwarte peper.
 
Ik zou er niet te veel gekkigheid mee uithalen, even bruinen boven het vuur en dan indirect doorgaren tot rosé, of reverse sear, dus eerst indirect en dan nog even voor een korstje boven de kooltjes.
Wat zout, peper en wat appelhout. Botjes in de folie tegen het verbranden.

Het is een filet met de botjes er nog aan, dus al dat soort recepten kun je er ook op loslaten.

Erg lekker, ben ik goed mee verwend tijdens de NK's ;-)

 
Terug
Bovenaan Onderaan