BasBQ
Beef en Steak

IBD 2020: Pork Belly

 
 
 
 
 

SilverFox

BBQ Junkie
Berichten
5.305
International Bacon Day kwam er weer aan en een stukje buikspek gaat er altijd wel in.

Gisterochtend het spekje uit de vriezer gehaald, vanochtend in de rub, bbq aan en gaan!

Genoeg gekletst, tijd voor foto's

ffa2b50d10975e1a9e021098ae98d029.jpg


d51cf1499d4fb5a60997a1fce0d6d838.jpg


b852d0915fa6cbdfa953cd33b6184bc2.jpg


3fab6b9dabe42df6732f7c1e03b312c0.jpg


c9d382fcf0ffca638dfbe18e302b893c.jpg


1235f21d4017976ae7705d325084c0b5.jpg


Dat was weer erg lekker. (Beetje minder rubs was beter geweest, klein beetje te enthousaost geweest dit keer )
Als tegenhanger van het buikspek een tweetal zoetzuurtjes erbij gemaakt. Eentje met komkommer, ui en bieslook, eentje met tomaat en ui. Heerlijk.

Bedankt voor het kijken! ;)
 
Laatst bewerkt:
lekker man. wat is dat buikspek toch lekker he?
 
Ik blijf het een top stukje vlees vinden waar je enorm veel kanten mee op kan; van grillen tot low&slow, eraf bij een graad of 70 of pas dik boven de 90 en alles wat er tussen zit. Iedere methode met zijn eigen resultaten.

Ode aan het buikspek!

(Heeft ook een klein nadeeltje; al dat buikspek levert ook weer persoonlijk buikspek op )
 
  • Leuk
Waarderingen: Luth
Super ! Heerlijke fotos

hier ook een stuk in de vriezer liggen, gauw eens maken.

welke rub heb je gebruikt of mss een recept?
 
Rubs dat is een kwestie van smaak. De eerste keer eens een recept gevolgd waarbij de entrecote op voorhand helemaal bedekt moest zijn met geof zeezout. Maar dat vonden alle eters uiteindelijk veeeeel te zout.

Zelfde met look. Noskos is er precies wild van. Voor zijn moinks stond er 2 eetlepels look, maar heb maar 2 kleine teentjes gebruikt. Hele koelkast stonk er naar en de smaak was te overheersend. Sommigen vinden dat overheerlijk, maar een beetje look is al ok voor mij😁

Ook zijn we hier in het gezin allen niet zo zot van overmatige wet rubs.
Dus ja, de ene wil het overmatig, de andere niet. Is ff uitzoeken voor jezelf.
 
Ik blijf het een top stukje vlees vinden waar je enorm veel kanten mee op kan; van grillen tot low&slow, eraf bij een graad of 70 of pas dik boven de 90 en alles wat er tussen zit. Iedere methode met zijn eigen resultaten.

Ode aan het buikspek!

(Heeft ook een klein nadeeltje; al dat buikspek levert ook weer persoonlijk buikspek op )
Amen! 🙏
 
Super ! Heerlijke fotos

hier ook een stuk in de vriezer liggen, gauw eens maken.

welke rub heb je gebruikt of mss een recept?
De rub komt van de site van Dennis (Noskos).
Een echte basic brisket rub (maar ook prima op bijv short ribs).

3 eetlepels zeezout
2 eetlepels zwarte peper – versgemalen
1 eetlepel knoflookpoeder
1 eetlepel gemalen selderijzaad

Achteraf had ik iets minder rub moeten gebruiken, maar och.
 
Dat ziet er lekker uit zeg! Ik wil zondag ook buikspek maken en zag dat Vuur en Rook dit in de aanbieding heeft a 8,95 per kilo. Maakt het nog uit wel buikspek je neemt? “Gewoon” buukspek (geen Iberico bijvoorbeeld) is toch prima?
 
Jahoor, dat kan prima. (Heb dit gerecht nog nooit met Iberico gedaan, en beviel keer op keer super ) Veel plezier alvast!

Extra tip: haal een groter stuk dan je van plan bent. Als er al 'te veel' is, kan het prima in de koelkast en de volgende dag als snackje, of op de boterham!
 
  • Leuk
Waarderingen: Luth
Jahoor, dat kan prima. (Heb dit gerecht nog nooit met Iberico gedaan, en beviel keer op keer super ) Veel plezier alvast!

Extra tip: haal een groter stuk dan je van plan bent. Als er al 'te veel' is, kan het prima in de koelkast en de volgende dag als snackje, of op de boterham!
Top! We gaan ons best doen. Foto’s volgen wel in een nieuw draadje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan