BasBQ
Beef en Steak

Huusk messen.

 

Ber25069

Pitmaster
Berichten
718
Die Huusk messen die ik hier nu steeds zie ,ie er al iemand die er mee gesneden heeft,en zo ja was het wat ?
 
De website komt bij mij over als een erg schreeuwerige, typische el cheapo marketing pagina. Naast de reviews die Sander gedeeld heeft boezemt het mij ook weinig vertrouwen in 😬
 
Als ik dit onderaan zie, ga ik ook wel verder kijken:

UAB Ekomlita
305049890
Gedimino 45-7, Kaunas, Lithuania
LT100012239118


Heb eerder het gevoel dat ze in China gemaakt zijn en via een dropshipper naar hier komen.
 
Staan ook op Ali voor zeer weinig.
 
Ik zou ze zelf nooit kopen, liever even doorsparen voor een echt Japans mes. Maar ik heb dan ook een beetje een messen probleem 😜
 
Een messenprobleem is altijd goed als die bestaat uit te veel goede messen😜.

Die Huusk messen lijken mij ook eentje van de categorie goedkoop=duurkoop. Kan me niet voorstellen dat zo’n gat voor je wijsvinger fijn/lekker werkt… 😅 Als je voor 30-40 euro een kwalitatief goed mes wilt kan je naar Victorinox kijken, die gebruikte ik in de slagerij. Makkelijk schoon te houden en houden zich goed, zeker als je ze regelmatig aanzet of langs een slijpsteen haalt. Zijn niet zo flashy, maar wel degelijk en betrouwbaar. Of inderdaad doorsparen voor een echte Japanner.😉
 
Heb ze eens bekeken, grappig, die pommel op het handvat, zoiets zit normaal op combat messen. Of stel nu dat je aan het koken bent in uw auto en je rijd door onoplettendheid in het water dan is dat ook heel handig, kan je uw ruit mee intikken ;)

Ver van weg blijven, weggegooid geld
 
Van hun website:"Materiaal lemmetRoestvrij staal (18/10 gegalvaniseerd)".

dat is bestek materiaal, ongeschikt voor keukenmessen
 
Wij hebben hier naast de Japanse en de Herder messen een Sabatier Trompette koksmes. Was €18,- bij de Blokker en is een Chinese Sabatier. Ik ben nog steeds verbaasd over het ranke lemmet en de kwaliteit. Kun je nooit fout mee gaan. In vergelijking met onze oude Zwilling, wat meer hakbijlen als messen zijn al veel beter voor een fractie van die Duitser zijn prijs.

Dat Sabatier mes gebruiken wij voor harde kolen en bevroren eten waar we de Japanner beter niet voor kunnen gebruiken.

Die Huusk messen zien er raar uit, het is overprijste bocht uit een TellSell reclame.
 
Oke ,ik dacht dat het aan mij lag ,ik vond het ook een rare vorm, en een mes met een gat voor je vinger.
 
Een messenprobleem is altijd goed als die bestaat uit te veel goede messen.

Die Huusk messen lijken mij ook eentje van de categorie goedkoop=duurkoop. Kan me niet voorstellen dat zo’n gat voor je wijsvinger fijn/lekker werkt… Als je voor 30-40 euro een kwalitatief goed mes wilt kan je naar Victorinox kijken, die gebruikte ik in de slagerij. Makkelijk schoon te houden en houden zich goed, zeker als je ze regelmatig aanzet of langs een slijpsteen haalt. Zijn niet zo flashy, maar wel degelijk en betrouwbaar. Of inderdaad doorsparen voor een echte Japanner.
Haha nou het probleem is vooral dat ik een te goede (volgens mevrouw dure) smaak heb

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk
 
Haha nou het probleem is vooral dat ik een te goede (volgens mevrouw dure) smaak heb

Dat vinden vrouwen wel eens ja.
Ik weet ook niet hoe dat komt.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Van hun website:"Materiaal lemmetRoestvrij staal (18/10 gegalvaniseerd)".

dat is bestek materiaal, ongeschikt voor keukenmessen
18/10 gegalvaniseerd is sowieso de grootste kolder die er bestaat.
 
Dat roestvrij is inderdaad zo'n foute woorden keus, veel mensen zeggen dit fout.
Maar ook roestvast staal kan oxideren door chemicaliën zoals chloride bijvoorbeeld, een betere naam of omschrijving zou zijn onderhoudsarm staal.
 
Roestvrij / Roestvast is nou eenmaal een term die in industrie en volksmond wordt gebruikt. Echter van "18/10 gegalvaniseerd" gaan mijn haren recht overeind staan. Dat is regeltechte BS.
 
  • Leuk
Waarderingen: riba
Ik zie dit ook vaak terug komen bij onze leveranciers waarbij wij glas en keramiek inkopen, daar kan je ook bestek en andere horeca spullen kopen. Een van hun merken is Amefa en die hebben het ook over 18/10, 18/0, 13/0 enzovoort. Ik denk dat het een commercieel plaatje is, makkelijker uit te leggen (verkopen). 18/10, 18% chroom / 10% nikkel begrijpen mensen beter, althans, dat denken ze dan dat ze het begrijpen.
RVS304 of RVS316 zegt voor een leek niet zoveel natuurlijk.
 
Aan de specificatie "18/10" is in principe niks fout maar uit de toevoeging "gegalvaniseerd" blijkt dat deze tekst niet is geschreven door iemand met verstand van metalen. Maar misschien is het marketing kletspraatje wel belangrijker in dit geval.
 
Terug
Bovenaan Onderaan