BasBQ
Beef en Steak

Humus

 
 
 

Dominique

BBQ Junkie
Berichten
6.790
18-08-2011016Medium.jpg


1 blik van 400 gram kikkererwten, afgespoeld en uitgelekt.
2 tenen knoflook
2 el olijfolie
3 el citroensap
3 el tahin ( sesampasta, te koop bij de turk, natuurwinkel en soms ook supermarkt)
zout naar smaak
1/2 tl komijn
snufje cayennepeper

18-08-2011013Medium.jpg


De hele handel in de keukenmachine,lekker draaien tot smeuig, 2 of 3 el water erbij om het iets vloeibaarder te maken.

18-08-2011014Medium.jpg


Lekker met Turks brood.

 
Heerlijk!! Dank je!
 
Nou jongens,Dominique is er toch niet dus ga ik straks even gebruik maken van haar Humus recept. Dus vanavond zitten we aan het turks brood met humus.
Ondertussen heb ik gemerkt dat er nogal wat humus (houmous) receptvariaties zijn. Dus smaakt het ene niet zo geweldig,probeer je volgende keer gewoon een andere uit.
Humus schijnt in de westerse wereld behoorlijk in de belangstelling te staan.In oosterse landen schijnt  het vaste prik te zijn.
 
Ziezo,klaar! Duurde niet lang, 1/2/uurtje.

En dit gaat er in.......
IMG_0860.JPG


En dit komt er uit......
IMG_0862.JPG


Met opzet een beetje dik gehouden i.v.m. toevoegen op het brood van
sla,augurk en dergelijke nattige flubbertjes.
De smaak?  Niete slechte,'t is weer eens iets heel anders.
 
Goed gedaan jochie! Vond je het lekker of is het niet je smaak? Eerlijk zeggen!
 
Dominique zei:
Goed gedaan jochie! Vond je het lekker of is het niet je smaak? Eerlijk zeggen!
DIT was,eerlijk gezegd,niet mijn smaakje;echter toen er wat maggi bijgevoegd was,werd het al beter. Maar ,zoals gezegd, er zijn zóveel variaties mogelijk....kijk b.v.maar eens op "Okoko".
En het voedt behoorlijk. Doe je een beetje je best met dat broodje,dan kun je met gemak je warm eten overslaan. Dus in de opvatting van onze regering ben je zeer knap aan het "bezuinigen".
 
Goed zo Willy, leuk dat je het gemaakt hebt, jammer dat je het niet echt heel lekker vond. Hier vreten ze zich een slag in de rondte als ik het maak, en het vult idd goed hihi.
 
Terug
Bovenaan Onderaan