BasBQ
Beef en Steak

Hulpvraag om software te vervangen op HM versie 5.0

 
 

RvH6511

Pitmaster
Berichten
822
Hallo,

Aangezien ik (achteraf gezien) wat problemen had met mijn WiFi netwerk heb ik in mijn grote onnozelheid  :blush: de configuratie van mijn Heatermeter gereset X( omdat ik dacht dat de fout in de HM zat.
Nu kan ik op geen enkele manier meer mijn HM benaderen en wil dus eigenlijk de software van mijn HM opnieuw er op zetten zodat ik weer van start af aan de installatie kan volgen.
Ik zoek dus het volgende:
a De originele software voor een HM versie 5.0
b Een beschrijving hoe ik de software op de SD-kaart kan vervangen met behulp van een MAC-laptop
c Iets wat ik niet voorzie maar dat wellicht toch van belang is om deze operatie tot een goed einde te brengen.

Alvast bedankt voor jullie hulp in deze.
 
Lees ff heatermeter discussie draadje vanaf pagina 42
 
Dankzij de hulp van AVR en Krelis_1976 is het gelukt om mijn HM weer draaiend te krijgen.
Uiteraard ook een woord van dank voor Piet (Nosmo) welke de software, beschrijvingen gemaakt heeft.

Was eigenlijk heel simpel, maar om het voor iedereen die een MAC heeft iets aangenamer te maken heb ik hieronder even beschreven welke stappen ik heb doorlopen om mijn HM weer "Up and Running" te krijgen.

*  SD kaart uit je HM halen, (en deze in een adapter stoppen welke in het slot past van je MAC)
*  ApplePi-Baker app op je MAC zetten,
*  Vervolgens de file "RPI 3 BBQ genootschap20042017.img" downloaden via het draadje van Nosmo http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=13366.0
*  Kaartje (welke in de adapter zit) in je MAC stoppen, vervolgens de ApplePi-Baker opstarten en via dit programma de file "RPI 3 BBQ genootschap20042017.img" selecteren
*  ApplePi-Baker zet dan de geselecteerde file op je SD kaart. (in mijn beleving is er niets geformatteerd o.i.d.) en geeft aan dat je het kaartje uit je MAC mag halen
*  SD kaartje uit de adapter halen en in de HM stoppen,
*  Je HM configureren conform de handleiding van Nosmo. (verzoek aan Piet is om de foto's weer te activeren want dat is toch wel handig  :p)
 
Mooi dat het gelukt is!
 
RvH6511 zei:
*  Je HM configureren conform de handleiding van Nosmo. (verzoek aan Piet is om de foto's weer te activeren want dat is toch wel handig  :p)

De aangepaste handleiding staat al ruim een maand klaar om te worden geactiveerd door iemand van het bestuur (ik mag zelf geen "sticky" onderwerpen aanpassen). Helaas is er nog steeds niet op mijn verzoek gereageerd. Dit zal ongetwijfeld met vakantie of andere drukte te maken hebben en ik ga er van uit dat het binnenkort wel geregeld gaat worden.

 
Nosmo zei:
RvH6511 zei:
*  Je HM configureren conform de handleiding van Nosmo. (verzoek aan Piet is om de foto's weer te activeren want dat is toch wel handig  :p)

De aangepaste handleiding staat al ruim een maand klaar om te worden geactiveerd door iemand van het bestuur (ik mag zelf geen "sticky" onderwerpen aanpassen). Helaas is er nog steeds niet op mijn verzoek gereageerd. Dit zal ongetwijfeld met vakantie of andere drukte te maken hebben en ik ga er van uit dat het binnenkort wel geregeld gaat worden.

Dank je wel voor de aanvullende info Piet. FF afwachten dan maar  ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan